W centrum Warszawy trwa budowa nowego, 174-metrowego wieżowca The Bridge [FILMY+ZDJĘCIA]

Orzech

The Bridge to najwyższy budynek, jaki jest obecnie budowany w Polsce. Jego konstrukcja osiągnęła już imponującą liczbę 40 pięter biurowych i 160 m wysokości. W tym momencie trwa budowa kondygnacji technicznych, z którymi wieżowiec będzie mierzył aż 174 m. Inwestycja Ghelamco będzie jednym z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku biurowców w Europie Środkowo-Wschodniej.

The Bridge powstaje w samym sercu biznesowego centrum Warszawy – na styku ulic Towarowej, Grzybowskiej i placu Europejskiego. To największa inwestycja biurowa jaka powstaje teraz w stolicy – przyszłym najemcom zaoferuje w sumie 47 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Budowniczowie właśnie ukończyli betonową konstrukcję pięter biurowych, których liczba zatrzymała się na 40.

Na szczycie budynku rozpoczęły się prace nad kondygnacjami technicznymi o charakterystycznym, lekko cofniętym względem pozostałych pięter kształcie, nadającymi sylwetce wieżowca smukłości. Docelowo biurowiec osiągnie imponującą wysokość 174 metrów, stając się jednym z najwyższych budynków Warszawy.

– The Bridge będzie jednym z najbardziej spektakularnych obiektów w naszym portfolio. Łączy w sobie wszystkie najistotniejsze dla nas aspekty z zakresu ESG, takie jak niskoemisyjność, energooszczędność oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii służących zdrowiu i komfortowi pracy. Mam nadzieję, że dzięki wyróżniającej się architekturze spod kreski holenderskich i polskich architektów, wieżowiec będzie wartościowym uzupełnieniem panoramy Warszawy i zostanie równie ciepło przyjęty przez jej mieszkańców jak nasze wcześniejsze projekty – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.

Równolegle z rosnącą konstrukcją trwa montaż elewacji wieżowca. Jego dolne kondygnacje pokryły się zróżnicowanymi pod względem kształtu i przezierności panelami, a na części z nich pojawiły się charakterystyczne żyletki. Budynek z każdej strony będzie wyglądać inaczej dzięki licznym przełamaniom bryły, które zdynamizują jego architekturę.

Prace trwają też na historycznym gmachu Bellony, który będzie częścią biurowego kompleksu. Wyeksponowany i poddany pieczołowitej renowacji zostanie zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową. Oba budynki będą posiadały przestronne, wysokie na trzy kondygnacje wspólne lobby. Dzięki temu The Bridge stanie się miejscem, w którym przeszłość płynnie łączy się ze współczesnością.

Ultranowoczesny i proekologiczny The Bridge

The Bridge posiadać będzie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i proekologiczne. Oprócz certyfikatów SmartScore i WiredScore na najwyższym możliwym poziomie Platinium, wieżowiec będzie certyfikowany również w systemach WELL, WELL Health Safety Rating, BREEAM, Green Building Standard czy Obiekt bez barier.

Zgodnie ze strategią ESG Ghelamco, The Bridge ma być neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią pochodzącą m.in. z farm fotowoltaicznych. Obiekt wykorzystywać będzie ultra-energooszczędny i innowacyjny Building Energy Management System, zainstalowany w celu monitorowania i zarządzania parametrami energetycznymi budynku. Ponadto, w wieżowcu wdrożona zostanie technologia kanalizacji podciśnieniowej pozwalająca na zminimalizowanie zużycia wody w toaletach o 75%.

W budynku zastosowany zostanie również autorski system operacyjny Ghelamco - Signal OS, który pozwala m.in. na zrównoważone gospodarowanie wodą i energią oraz kontrolę obróbki powietrza wraz z jego monitoringiem. Elementem systemu jest aplikacja mobilna umożliwiająca najemcom poruszanie się po biurowcu bez karty dostępu czy rezerwację sal i miejsc parkingowych. W The Bridge wykorzystane będą też specjalne rozwiązania antypandemiczne zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusów, m.in. wirusobójcze lampy UV w windach i centralach wentylacyjnych.

Na 40 piętrze wieżowca znajdzie się podniebny taras do wyłącznego użytku najemcy. Budynek wyposażony będzie w około 280 miejsc parkingowych, w tym z ładowarkami do samochodów elektrycznych, a także specjalny parking dla jednośladów elektrycznych z punktami do ładowania. Rowerzyści dostaną do użytku prawie 150 miejsc rowerowych oraz szatnie z natryskami.

The Bridge zaprojektowany został przez uznaną holenderską pracownię architektoniczną UNStudio we współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury PROJEKT.

Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 roku.