Wkrótce podpisanie umowy na ostatni odcinek drogi S19 Via Carpatia na Podkarpaciu

Orzech

Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy. To ostatni odcinek drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim, który zostanie skierowany do realizacji.

Przetarg

W przetargu na realizację odcinka S19 Jawornik – Lutcza wpłynęło siedem ofert. Złożone dokumenty GDDKiA sprawdziła i oceniła według czterech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na tunele oraz konstrukcje oporowe w tym portale tuneli (10 proc.).

W wyniku przeprowadzonej procedury przetargowej wybrana została najkorzystniejsza oferta złożona przez konsorcjum Gülermak i Budimex. Wykonawca zaoferował zrealizowanie zadania za kwotę 1 909 653 720,00 zł w terminie 59 miesięcy, przedłużając okres gwarancji o 5 lat. Z czasu robót budowlanych, wyłączone będą okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca).

Zakres prac

Inwestycja realizowana będzie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) w systemie Projektuj i buduj. Odcinek szlaku Via Carpatia pomiędzy Jawornikiem i Lutczą poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą drogą krajową nr 19. Długość tego obiektu to około 780 m, a filary będą miały nawet do 36 m wysokości.

Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 km pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy tunel z trzech, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19.

Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 5,2 km, o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. W ciągu trasy głównej wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie, w tym wspomniana wcześniej estakada i tunel, a także most pełniący funkcję przejścia dla małych zwierząt.

W ramach zadania powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Jawornik w kierunku Barwinka. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD), infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Zostaną także wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, jak również przebudowane zostaną drogi kolidujące z inwestycją oraz infrastruktura techniczna.

Źródło: GDDKiA