Znana polska firma Wittchen rozbuduje centrum logistyczne pod Warszawą

Orzech

Kolejna inwestycja znanej, polskiej firmy Wittchen w aglomeracji warszawskiej. Notowana na warszawskiej giełdzie spółka kontynuuje prace nad rozbudową swojego centrum logistycznego w Palmirach (gmina Czosnów, powiat nowodworski) pod Warszawą.

Na przełomie 2024 i 2025 roku planowane jest zakończenie działań projektowych i przygotowawczych. Obecnie firma dysponuje dwiema halami magazynowymi, które zostaną uzupełnione o trzeci budynek, a jedna z hal będzie częściowo zautomatyzowana. Rozpoczęcie budowy nowej hali zaplanowano na 2025 rok. Inwestycja ta ma na celu poprawę efektywności logistyki oraz optymalizację kosztów, co jest priorytetem na drugą połowę 2024 roku.

– Jeszcze niedawno wydawało nam się, że wybudujemy duże centrum logistyczne, które da nam potencjał na dłuższy czas. Sytuacja była dynamiczna na rynku budownictwa, ceny poszły dwu, trzykrotnie w górę. Odwołaliśmy tę decyzję, ale pracowaliśmy nad tym, żeby wykorzystać potencjał, jaki mamy. Doinwestujemy infrastrukturę w istniejącej hali. Na naszym terenie, na naszej działce znaleźliśmy możliwość wybudowania 3,5 tys. m. kw. hali, którą chcemy podzielić na 3 kondygnacje – przekazał w kwietniu Jędrzej Wittchen, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

– Tak, jak myśleliśmy wcześniej o wydatkach ponad 100 mln zł, to nasze inwestycje, które powoli zaczynamy rozkręcać zamkną się kwotą 40 mln zł. W tym roku, w związku z tym, że musimy to wszystko zaplanować, zaprojektować, wydamy 20 proc. tej kwoty, 80 proc. w przyszłym roku – dodał.

Wittchen to polskie przedsiębiorstwo produkujące galanterię skórzaną. Spółka jest firmą rodzinną utworzoną w 1990 roku i do dziś zarządzana jest przez jej założyciela Jędrzeja Wittchena.

Firma Wittchen posiada własne centrum logistyczne w Palmirach w powiecie nowodworskim, w gminie Czosnów pod Warszawą, zajmujące powierzchnię ok. 5 000 metrów kwadratowych, w którym pracuje kilkudziesięciu pracowników na stanowiskach, takich jak: magazynierzy, brygadziści, kontrolerzy jakości, serwisanci, specjaliści ds. administracji. Każdego dnia to właśnie stąd wychodzą tysiące zamówień do klientów i dostawy do salonów sprzedaży.

Historia Wittchen rozpoczęła się od sprzedaży galanterii skórzanej. Na tego rodzaju produktach opierają się kolekcje bazowe, takie jak: Da Vinci, Italy czy Arizona. Obecnie Wittchen posiada szeroką ofertę produktów. Należą do niej m.in. torebki, szale i apaszki, czapki, rękawiczki, obuwie, paski, krawaty, a także kolekcje bagażu i parasoli. Kolekcje dzielą się na stałe – dostępne przez cały rok oraz sezonowe – pojawiające się wiosną oraz jesienią.

Grupa Wittchen prowadzi obecnie sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach, 46 platform marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel.

Firma zauważa, że światowe kryzysy i rosnąca konkurencja, szczególnie ze strony chińskich dostawców, wpływają na ich działalność. Pomimo tych wyzwań, Wittchen stawia na rozwój sprzedaży zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych, jednocześnie poszukując rozwiązań systemowych i współpracując z doradcami, by umocnić swoją pozycję międzynarodową.

W drugiej połowie 2024 roku firma planuje optymalizację kosztów logistycznych oraz poprawę współpracy z platformami handlowymi. W pierwszym półroczu kontynuowano rozwój zagraniczny, otwierając nowe salony w Niemczech, Austrii i Rumunii oraz planując uruchomienie e-sklepu na Słowacji.