Niemiecka sieć ALDI kontynuuje swoja ekspansję na polskim rynku. W środę 26 listopada sieć otworzyła 400. sklep w Polsce. Świętowanie tego wyjątkowego jubileuszu przypadło na liczący ponad 43 tysiące mieszkańców Tarnobrzeg w województwie podkarpackim. Sieć nie zatrzymuje się na liczbie 400 sklepów – jeszcze w tym roku planowane jest otwarcie kilkunastu kolejnych placówek.
– „Rok 2025 jest dla naszej sieci przełomowy. Otworzyliśmy już 400. sklep w Polsce i nie zwalniamy tempa. Naszym celem jest dalsza ekspansja i konsekwentne budowanie marki ALDI na polskim rynku. Inwestujemy w nowe technologie, rozwój systemów logistycznych i rozwiązania przyjazne klientom, by codzienne zakupy były jeszcze bardziej proste i dostępne. To dla nas duży krok naprzód i dowód, że strategia ALDI przynosi efekty” – podkreśla Octavian Preda, wiceprezes Zarządu ALDI Polska.
Sklep w nowym koncepcie
Nowy sklep ALDI w Tarnobrzegu mieści się przy ulicy Kwiatkowskiego, na terenie nowo powstałego centrum handlowego Rock Park. Łączna powierzchnia najnowszego ALDI wynosi ok. 1000 metrów kwadratowych.
400. sklep został przygotowany zgodnie z nowym konceptem wizualnym, którego motywem przewodnim jest świeżość, widoczna zarówno w układzie działów, jaki i samego asortymentu. Istotnym wyróżnikiem ALDI jest aranżacja powierzchni handlowej, oferująca prawdziwy komfort poruszania się po sklepie. Nie brakuje tu również udogodnień dla klientów: 6 kas samoobsługowych, intuicyjny butelkomat. Od tego miesiąca w sieci ALDI dostępna jest też usługa cashback, umożliwiająca klientom wypłatę gotówki przy kasach.
Sklepy ALDI dla klientów są połączeniem przystępnej ceny i dobrej jakości. Dyskont oferuje wszystko, co potrzebne w codziennym życiu – od świeżych owoców i warzyw, po wybrane artykuły przemysłowe.
Ważną częścią strategii ALDI są marki własne. Zapewniają wyjątkową jakość w bardzo dobrej cenie. Wybór asortymentu marek własnych nie tylko odpowiada na potrzeby klientów, ale jest przede wszystkim poprzedzany wnikliwymi testami, gwarantującymi najwyższe standardy jakościowe i surowcowe.
400. sklep ALDI w Polsce jest jednocześnie debiutem tej marki w Tarnobrzegu i 9. sklepem w województwie podkarpackim
Dyskonter buduje w ten sposób swoją obecność nie tylko tam, gdzie marka ALDI jest już dobrze znana, ale także w miejscach, gdzie jest to oczekiwane przez klientów. Tylko w ostatnich miesiącach sieć zadebiutowała w takich miastach jak np. Syców, Gostyń, Skierniewice, Słubice czy Luboń.
Wśród nowych lokalizacji, które są planowane jeszcze na 2025 rok, znajdą się natomiast m.in. Tulce, Blachownia, Goleniów, Grudziądz, Jędrzejów – to także miejsca, gdzie ALDI pojawi się z pierwszymi sklepami.
ALDI inwestuje w modernizacje istniejących już sklepów
ALDI nie tylko otwiera kolejne sklepy, ale też modernizuje te istniejące. Inwestuje również w nowoczesne rozwiązania i zaplecze logistyczne. 400 sklepów to dowód postępującego wzrostu. W ciągu ostatnich dwóch lat firma zwiększyła swoją sieć o ponad 30%.
ALDI przygotowuje się też do uruchomienia trzeciego centrum dystrybucyjnego w Emilianowie. To inwestycja, która nie tylko zwiększy efektywność w transporcie, ale też wzmocni zrównoważony charakter łańcucha dostaw.
ALDI w Polsce
ALDI w Polsce posiada 400 sklepów. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.