Budowa S7 - nowego, północnego wjazdu do Warszawy coraz bliżej ukończenia

Orzech

Widać duże zaawansowanie prac na budowie S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem. Wykonywana jest podbudowa oraz nawierzchnia drogi ekspresowej, prowadzone są roboty brukarskie. Toczą się także roboty mostowe, jak i te związane z przebudową kolizji z urządzeniami podziemnymi. Trwa również budowa ekranów akustycznych oraz montaż ich wypełnienia.

Zaawansowanie i terminy zakończenia

Przypomnijmy, że rozbudowę dotychczasowej, dwujezdniowej drogi do parametrów trasy ekspresowej, podzielona została na trzy odcinki realizacyjne. Zaczynając od północy to:

Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski,

Załuski – Modlin,

Modlin – Czosnów.

Procentowe zaawansowanie robót oraz terminy przedstawia się następująco:

•   Płońsk Południe – Załuski: 79 proc.

•    Załuski – Modlin: 87 proc.

•    Modlin – Czosnów: 95 proc.

Dla wszystkich kontraktów zostały podpisane aneksy wydłużające czas na ukończenie

W przypadku odcinka Płońsk Południe – Załuski termin mija w marcu 2026 r., natomiast dla dwóch kolejnych zadań to sierpień 2025 r.

W procedowaniu są roszczenia wykonawców wszystkich trzech odcinków, którzy oczekują wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Niezależnie od toczących się procedur kontraktowych, mobilizujemy wykonawców, by udostępnić trasę główną wszystkich odcinków jeszcze w tym roku.

Droga klasy „S”

Dotychczasowa dwujezdniowa droga (po dwa pasy w obu kierunkach) stanie się drogą ekspresową o dwóch jezdniach po trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Dostępność do trasy ekspresowej będzie możliwa poprzez sześć węzłów drogowych: Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin, Zakroczym, Załuski, Przyborowice i Poczernin. Zbudujemy również trzy Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Modlin, Załuski i Poczernin), Obwód Utrzymania Drogi oraz obiekty inżynierskie, m.in. mosty, wiadukty i przepusty. Inwestycja obejmuje także budowę dróg do obsługi terenów przyległych.

Inwestycja jest dofinansowana ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Planowany całkowity koszt realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S7 wynosi nieco ponad 2,8 mld zł. Kwota wydatków kwalifikowalnych to blisko 1,5 mld zł, a dofinansowanie ze środków UE to nieco ponad 1,2 mld zł.

Źródło: GDDKiA