Jest wykonawca jednego z brakujących odcinków drogi ekspresowej S7, dzięki której ze stolicy ekspresowo dojedziemy do samego Trójmiasta.
O tym, że powstaną brakujące odcinki trasy S7, informowaliśmy w lutym. Teraz drogowcy zrobili kolejny krok w tym kierunku. We wtorek 31 marca oferta firmy Mostostal Warszawa S.A., opiewająca na 635,1 mln zł, została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę S7 Płońsk-Czosnów, odcinek od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła).
– Termin na składanie odwołań mija 10 kwietnia. Przeprowadzona zostanie obowiązkowa kontrola uprzednia zamówienia przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nie zostaną złożone odwołania, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, niezwłocznie przystąpimy do podpisania umowy – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
– Termin na składanie odwołań mija 10 kwietnia. Przeprowadzona zostanie obowiązkowa kontrola uprzednia zamówienia przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nie zostaną złożone odwołania, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, niezwłocznie przystąpimy do podpisania umowy – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak tłumaczą drogowcy, zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7.
– Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – wylicza GDDKiA.
GDDKiA
Co z pozostałymi odcinkami?
Drogowcy podkreślają, że w przypadku odcinka S7 Modlin-Czosnów (o długości 9,7 km) trwa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
– Po zakończeniu jej bez uwag i pozyskaniu od wykonawcy gwarancji należytego wykonania, będziemy mogli zawrzeć kontrakt – zapowiadają.
Jeśli chodzi o odcinek S7 Siedlin-Załuski (o długości 12,9 km), po pozytywnym dla GDDKiA rozstrzygnięciu odwołań, trwają czynności zmierzające do wyboru oferty najkorzystniejszej.
Projektanci pracują z kolei nad koncepcją programową dwóch odcinków, które połączą S7 z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Odcinek od Czosnowa do Kiełpina będzie prowadził po śladzie obecnej DK7, natomiast od Kiełpina do Warszawy po nowym przebiegu przechodząc m.in. przez Bemowo.
– Odbiór dokumentacji dla tego właśnie odcinka planowany jest na jesień tego roku. Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawcy potrzebne będzie jeszcze zapewnienie finansowania – zaznaczają drogowcy.
Przypominają, że obecnie odcinek S7 Czosnów-Warszawa znajduje się poza limitem obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).