źródło: GDDKiA

Warszawa: coraz bliżej budowy brakujących odcinków S7

Tomasz Matejuk
Jest wykonawca jednego z brakujących odcinków drogi ekspresowej S7, dzięki której ze stolicy ekspresowo dojedziemy do samego Trójmiasta. 
O tym, że powstaną brakujące odcinki trasy S7, informowaliśmy w lutym. Teraz drogowcy zrobili kolejny krok w tym kierunku. We wtorek 31 marca oferta firmy Mostostal Warszawa S.A., opiewająca na 635,1 mln zł, została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę S7 Płońsk-Czosnów, odcinek od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła). 
– Termin na składanie odwołań mija 10 kwietnia. Przeprowadzona zostanie obowiązkowa kontrola uprzednia zamówienia przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nie zostaną złożone odwołania, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, niezwłocznie przystąpimy do podpisania umowy – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak tłumaczą drogowcy, zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. 
– Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – wylicza GDDKiA.
GDDKiA

Co z pozostałymi odcinkami?

Drogowcy podkreślają, że w przypadku odcinka S7 Modlin-Czosnów (o długości 9,7 km) trwa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. 
– Po zakończeniu jej bez uwag i pozyskaniu od wykonawcy gwarancji należytego wykonania, będziemy mogli zawrzeć kontrakt – zapowiadają. 
Jeśli chodzi o odcinek S7 Siedlin-Załuski (o długości 12,9 km), po pozytywnym dla GDDKiA rozstrzygnięciu odwołań, trwają czynności zmierzające do wyboru oferty najkorzystniejszej.
Projektanci pracują z kolei nad koncepcją programową dwóch odcinków, które połączą S7 z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Odcinek od Czosnowa do Kiełpina będzie prowadził po śladzie obecnej DK7, natomiast od Kiełpina do Warszawy po nowym przebiegu przechodząc m.in. przez Bemowo. 

Odbiór dokumentacji dla tego właśnie odcinka planowany jest na jesień tego roku. Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawcy potrzebne będzie jeszcze zapewnienie finansowania – zaznaczają drogowcy.

Przypominają, że obecnie odcinek S7 Czosnów-Warszawa znajduje się poza limitem obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).