Centrum Blue City w Warszawie planuje inwestycje za 20 mln złotych

Orzech

Pomimo bycia w stanie restrukturyzacji w ramach obrony przed upadłością, Blue City planuje zainwestować ponad 20 mln złotych, m.in. w instalację fotowoltaiczną, stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz nowe udogodnienia dla klientów i najemców centrum handlowego. W tym celu spółka zależna Blue Parking sprzedała działkę, na której powstaną w przyszłości mieszkania na wynajem.

Decyzja o restrukturyzacji została podjęta wskutek braku porozumienia z konsorcjum banków odnośnie przedłużenia terminu spłaty kredytu w łącznej wysokości 156 milionów euro. Działanie to ma ma uchronić Blue City przed upadłością.

Inwestycje ze sprzedaży działki

Transakcja sprzedaży dotyczy działki położonej za parkingiem wielopoziomowym, przy ulicach Opaczewskiej i Alei Bohaterów Września w Warszawie. Od kilku miesięcy trwają tam prace związane z przebudową instalacji odwodnieniowej i elektrycznej, aby w przyszłości możliwe było zrealizowanie inwestycji mieszkaniowej.

– "Planowaliśmy tę transakcję od dłuższego czasu. Środki, które uzyskamy w wyniku sprzedaży działki, przeznaczymy w całości na inwestycje. W planie mamy budowę instalacji fotowoltaicznej, stacji ładowania samochodów elektrycznych, zmniejszenie energochłonności budynku, a także liczne nowe udogodnienia dla klientów oraz naszych najemców, zarówno w części handlowej, jak i biurowej budynku. Z drugiej strony planowana w bliskim sąsiedztwie budowa obiektu mieszkalnego oznacza dla nas nową lojalną grupę klientów. Jestem przekonany, że planowane inwestycje zwiększą wartość Blue City, ale co równie ważnie, podniosą komfort zakupów dla naszych klientów oraz pracy dla najemców" – komentuje Yoram Reshef, Wiceprezes Zarządu Blue City.

Pierwsze prace w związku z planowanymi inwestycjami rozpoczną się na początku II półrocza 2024 r. Cały program ma być zrealizowany w ciągu najbliższego półtora roku. Obecnie w Blue City działa około 200 najemców, którzy wynajmują ponad 96% powierzchni handlowej obiektu. W centrum handlowym pracuje w sumie około 1500 osób. Jednocześnie spółka zarządza powierzchnią biurową o wielkości ponad 33 tysięcy metrów kwadratowych, położoną w kompleksie centrum handlowego.

Blue City to unikalne w skali kraju centrum czwartej generacji, łączące funkcję handlową, rozrywkową i biurową. Oferuje ponad 200 sklepów, punktów gastronomicznych, usługowych i rozrywkowych, nowoczesne kino, klub fitness, liczne atrakcje dla dzieci oraz kilkadziesiąt wydarzeń specjalnych rocznie.

Na trzech najwyższych piętrach centrum funkcjonuje strefa gastronomii i rozrywki, która jest otwarta również we wszystkie niedziele. Centrum Handlowe Blue City było wielokrotnie wyróżniane za komfort zakupów i przyjazność klientom oraz docenione za proekologiczność certyfikatem BREEAM In-Use.