Co słychać na budowie drogi Via Carpatia S19 Lubartów Północ – Lublin? [FILM]

Orzech

Na budowie drogi ekspresowej S19 (Via Carpatia) między Lubartowem a Lublinem zaawansowanie robót sięga blisko 38 proc. Prace rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku, niedługo po wydaniu przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Na koniec października zaawansowanie prac projektowych odcinka S19 Lubartów Północ - Lublin wynosiło 99,63%. Zaawansowanie rzeczowe robót 37,92%, a zaawansowanie finansowe inwestycji 35,41%.

Opis Projektu

GDDKiA uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt „Budowa drogi ekspresowej S19 odc. Lublin – Lubartów Północ”

Przedsięwzięcie polega na budowie drogi ekspresowej S19 o długości 23,037 km, zlokalizowanej w sieci bazowej rozszerzonej TEN-T. Inwestycja znajduje się we wschodniej części województwa lubelskiego, na terenie miasta Lubartów i gminy Lubartów w powiecie lubartowskim oraz na terenie gminy Niemce w powiecie lubelskim.

Droga S19 zaczyna się na terenie gminy Lubartów i miasta Lubartów, gdzie łączy się z istniejącym układem dróg poprzez węzeł Lubartów Północ, a kończy się w miejscowości Lublin, gdzie łączy się z dalszym ciągiem drogi S19 przed węzłem Lublin Rudnik. Jest elementem szlaku Via Carpatia. Na całym odcinku przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu.

Projekt jest realizowany w celu stworzenia bezpiecznego odcinka drogi, zapewniającego wysoki komfort ruchu pojazdów oraz zwiększenia dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawy jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową.

Docelowo z wybudowanego odcinka drogi będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy, projekt ma charakter niedyskryminacyjny i jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Efektem projektu będzie powstanie 23,037 km nowoczesnej i bezpiecznej drogi.

Wartość projektu: 1 394 836 250,32 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 612 111 531,85 zł

Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Duna Polska S.A. (dawniej: Mota-Engil CE S.A.)