Czeska firma MALFINI otwiera nowe centrum dystrybucyjne w Polsce

Orzech

Największy środkowoeuropejski producent tekstyliów reklamowych, MALFINI z siedzibą w Ústí nad Labem uruchomił swoje pierwsze zagraniczne centrum dystrybucyjne w Rawie Mazowieckiej pod Warszawą. Magazyn o powierzchni 8000 mkw. pomieści do 6,6 miliona sztuk tekstyliów i znacząco wzmocni obsługę największego rynku zbytu tej czeskiej marki.

Strategiczne położenie centrum logistycznego Hillwood Rawa Mazowiecka, które zostało wybudowane 2 km od drogi S8, umożliwia szybką i sprawną dystrybucję produktów w całej Polsce. Budynek posiada również niezbędne zaplecze administracyjne. Zrównoważony rozwój, będący fundamentalnym standardem dla MALFINI, był również ważnym aspektem wyboru. Budynek posiada certyfikat efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju budynków zgodnie ze standardami BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) na poziomie Excellent.

– Rozpoczęliśmy działalność u naszych północnych sąsiadów w 2004 roku. Obecnie osiągamy roczne obroty w wysokości 122 milionów złotych, a dzięki ponad 10 000 zarejestrowanych klientów Polska stała się naszym największym rynkiem detalicznym. To wpłynęło znacząco na decyzję o dalszej poprawie jakości naszych dotychczasowych usług w Polsce poprzez otwarcie nowego centrum logistycznego. To zbliża nas do naszych klientów, co gwarantuje szybszą dostawę produktów, wyższą jakość i większą stabilność – podkreśla Jan Chovanec, Członek Zarządu MALFINI.

Pilotowa działalność nowego centrum dystrybucyjnego MALFINI jest realizowana we współpracy z ponad 450 wybranymi polskimi partnerami. W magazynie dostępne są obecnie najpopularniejsze produkty z portfolio marki, a klienci mogą również odbierać zamówienia osobiście. Chociaż firma dostarcza już do Polski w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia dzięki centrum logistycznemu w Ostrawie, obiecuje jeszcze większą elastyczność i dalszą ekspansję po otwarciu polskiego magazynu.

Analiza rynku, wybór lokalizacji, negocjacje i przekazanie powierzchni dla MALFINI zostały przeprowadzone przez firmę doradczą Newmark Polska.

– MALFINI dynamicznie rozwija się od lat, a ciągła ekspansja na rynki europejskie odzwierciedla doskonałe wyniki – mówi Jan Olszewski, Doradca w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych, Newmark Polska.

O firmie MALFINI:

Firma MALFINI, a.s z siedzibą w Ústí nad Labem jest liderem na rynku markowych tekstyliów reklamowych w Czechach i na Słowacji oraz wiodącym dostawcą w Europie z naciskiem na odpowiedzialność społeczną.

W swoim portfolio ma także segment odzieży roboczej. Firma oferuje ponad 300 różnych produktów. Na polski rynek jako jedna z pierwszych weszła w 2004 roku. Przy obecnie zarejestrowanej liczbie ponad 10 tysięcy klientów jest to najsilniejszy zagraniczny oddział firmy. W samym 2024 roku polscy klienci kupili ponad 6 milionów sztuk tekstyliów reklamowych. Charakter modelu biznesowego firmy to działalność jedynie na zasadzie B2B oparta na sklepie internetowym, wystarczającej ilości towaru, szybkiej logistyce i doskonałej obsłudze klienta.

Jako wiodący gracz w asortymencie z markami Malfini, Malfini Premium i Piccolio, uzupełnione o odzież roboczą Rimeck, a także TRICORP oraz obuwie ochronne Bata Industrials i Puma, firma działa już w 35 krajach europejskich. Roczne obroty przekraczają 2,7 miliarda koron czeskich (to blisko 480 mln zł), które są wynikiem pracy ponad 400 pracowników. Nowoczesny, w pełni zautomatyzowany magazyn w Ostrawie ma pojemność ponad 25 milionów sztuk odzieży reklamowej. Dostawy na kluczowe rynki do krajów sąsiednich realizowane są w ciągu 24 godzin.

Wszystkie produkty MALFINI podlegają rygorystycznym testom i opatrzone są uznawanym na całym świecie znakiem jakości 100 OEKO-TEX Standard. W ofercie znajdują się również produkty wykonane z poliestru z recyklingu i bawełny z recyklingu z certyfikatami GRS i GOTS. Firma jest dumna ze zdobycia 2. miejsca w Krajowej Odpowiedzialności Społecznej, która jest również powiązana z międzynarodowym certyfikatem EFQM „Committed to Sustainability”.