DHL oficjalnie otwiera nowe, wielkie Międzynarodowe Centrum Logistyczne w Polsce

Orzech

Grupa DHL oficjalnie otworzyła nowe, wielkie Międzynarodowe Centrum Logistyczne w Polsce. Firma zdecydowała się ulokować je w Robakowie, w gminie Kórnik pod Poznaniem. Nowoczesne centrum to wspólny projekt trzech różnych dywizji DHL: DHL eCommerce, Post + Parcel Germany i DHL Freight.

Nowy obiekt, w który zainwestowano 180 milionów euro, zajmuje powierzchnię odpowiadającą pięciu boiskom piłkarskim. Posiada 3000 metrów przenośników taśmowych i wydajność sortowania 45 000 paczek na godzinę.

Ponadto DHL Freight dysponuje terminalem przeznaczonym do obsługi przesyłek spaletyzowanych i ładunków drobnicowych dla swoich klientów z Polski i Europy. To połączenie, umożliwiające zatrudnienie około 500 pracowników, pozycjonuje obiekt jako jedno z największych i najbardziej zaawansowanych centrów sortowania paczek i logistyki w Europie.

– Dzięki nowemu Międzynarodowemu Centrum Logistycznemu zwiększamy nasze możliwości, aby sprostać rosnącemu wolumenowi przesyłek e-commerce. Zastosowanie najnowocześniejszej infrastruktury, współpraca pomiędzy trzema oddziałami DHL oraz wykorzystanie naszego doświadczenia w zakresie przesyłek transgranicznych czynią ten obiekt doskonałym uzupełnieniem naszej europejskiej sieci. Wzmacnia to zaangażowanie DHL w świadczenie szybkich i niezawodnych usług przesyłek transgranicznych, zgodnie z obietnicą usług złożoną naszym klientom – powiedział Tobias Meyer, CEO Grupy DHL.

Strategiczne znaczenie poznańskiej lokalizacji było kluczowym czynnikiem przy jej wyborze. Wielu międzynarodowych sprzedawców detalicznych i internetowych wykorzystuje Polskę jako hub dla swoich przesyłek e-commerce do i z Europy, zwłaszcza Niemiec. Największe marki detaliczne i sprzedawcy internetowi utworzyli swoje centra realizacji zamówień i magazyny w zachodniej Polsce, co czyni ją coraz ważniejszą bramą e-commerce do Europy. Co więcej, krajowy rynek paczek w Polsce odnotował w ciągu ostatnich pięciu lat nadzwyczajny wzrost o prawie 120 procent, napędzany głównie przez gwałtowny wzrost w segmencie e-commerce.

Oprócz międzynarodowego e-commerce i krajowych przesyłek w Polsce, obiekt będzie również obsługiwał przesyłki dla Post + Parcel w Niemczech, w tym przesyłki krajowe do Niemiec i zwroty z Niemiec. W ten sposób, poprzez przesunięcie wolumenów, nowa lokalizacja będzie obsługiwać centra paczkowe w Niemczech, w szczególności w regionie Berlin-Brandenburgia w pobliżu granicy z Polską. Współpraca między DHL e-commerce i Post + Parcel Germany uwalnia potencjał do obsługi łącznego wolumenu 1 miliona paczek dziennie w okresach szczytowych. Ze względu na transgraniczny charakter e-commerce, oba oddziały mogą czerpać znaczne korzyści z tej współpracy.

DHL Freight obsługuje najnowocześniejszy terminal w nowym Międzynarodowym Centrum Logistycznym, obejmujący 4170 metrów kwadratowych z 50 obiektami typu cross-dock i 1360 metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Terminal, zatrudniający 100 pracowników, zastępuje terminal w Koninku i oferuje połączenia importowe z Niemiec, Holandii, Szwecji i Danii, a także połączenia eksportowe w odwrotnym kierunku. Zapewniając codzienne połączenia drogowe, tymczasowe magazynowanie i konsolidację ładunków częściowych, terminal odgrywa kluczową rolę w europejskiej sieci DHL Freight, obsługując różne branże, w tym motoryzacyjną, detaliczną/konsumencką i technologiczną.

Międzynarodowe centrum logistyczne zostało zbudowane zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju DHL, kładącą nacisk na minimalizację śladu ekologicznego. Posiada system fotowoltaiczny, który zaspokaja jedną trzecią potrzeb energetycznych obiektu. Pozostałą część zapewnia zakup zielonej energii, minimalizując zużycie energii pochodzącej z paliw kopalnych. W obiekcie zastosowano szereg przyjaznych dla środowiska rozwiązań transportowych. Elektryczne ciężarówki służą do przemieszczania przyczep i kontenerów, eliminując hałas i emisję spalin.

Centrum posiada również około 40 stacji ładowania samochodów elektrycznych, dostawczych i ciężarowych. Zautomatyzowany system zarządzania ruchem przy wjazdach i wyjazdach skraca czas oczekiwania pojazdów oraz minimalizuje hałas i emisję spalin.

Obiekt otrzymał już nagrodę Gold Innovation Award, podkreślającą jego koncentrację na zrównoważonym rozwoju i uznającą inwestycję w branżę logistyczną.