Dolny Śląsk: DK36 pomiędzy Prochowicami a Lisowicami będzie rozbudowana

Orzech

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na rozbudowę DK36 na Dolnym Śląsku, na odcinku Prochowice - Lisowice o długości ok. 2,3 km. Wykonawcą jest firma Budimex, która zrealizuje to zadanie za kwotę ok. 21 mln zł.

Celem inwestycji jest podniesienie nośności drogi do 11,5 t/oś, co oznacza wymianę nawierzchni wraz z głębszymi jej warstwami bitumicznymi. Wykonawca musi także rozbudować skrzyżowanie, zbudować chodniki i przebudować zjazdy.

Ponadto wybudowane zostaną zatoki autobusowe wraz z peronami dla pieszych. Oprócz tego w planie przewidziane jest wyznaczenie nowych przejść dla pieszych, pogłębienie rowów oraz wycinka drzew i nowe nasadzenia. Zadanie ma zostać zrealizowane w ciągu 15 miesięcy od dnia podpisania umowy.

To część ważnej drogi łączącej stolicę Dolnego Śląska - Wrocław z Lubinem i Zagłębiem Miedziowym.

Przebudowa trasy Wrocław – Lubin coraz bliżej (DK94 i DK36)

Prace przygotowawcze, które dotyczą przebudowy DK94/36 pomiędzy Wrocławiem a Lubinem, związane z wykonaniem opracowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) stanowiące etap prac planistycznych, są w końcowej fazie.

W realizowanym Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.  Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki.     

W zależności od wybranego wariantu zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.    

Kolejnym etapem inwestycji będzie wszczęcie postępowań przetargowych w systemie Projektuj i buduj.  

Więcej informacji + MAPY przebiegu, w naszym wcześniejszym artykule.