Drogi krajowe nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin zostaną przebudowane

Orzech

W najbliższy czwartek, 9 maja, rozpocznie się druga tura spotkań informacyjnych w sprawie wariantów przebudowy DK94 i DK36 na odcinku pomiędzy Wrocławiem a Lubinem. Przedstawione i omówione zostaną proponowane warianty przebiegu drogi krajowej nr 36 i 94 na odcinku Wrocław – Lubin, przyjęte do dalszych analiz.

W realizowanym obecnie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym wraz z koncepcją programową (STEŚ-R) zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą one rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.  Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki. 

W zależności od wybranego wariantu, który zostanie wyznaczony na etapie STEŚ-R, zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Przekrój dróg zostanie zweryfikowany na podstawie analiz i prognoz ruchu opracowanych na etapie STEŚ-R.     

Spotkania z mieszkańcami:

Łącznie odbędzie się pięć spotkań z mieszkańcami gmin, przez które przebiega inwestycja. Spotkania będą podzielone na dwie części. Podczas spotkań otwartych, w godzinach 11:00-15:00, projektant będzie do dyspozycji mieszkańców i odpowie na pytania dot. rozwiązań projektowych dla poszczególnych wariantów.

Ogólna prezentacja z kompleksowym przedstawieniem wypracowanych wariantów przebiegu trasy odbędzie się o godz. 17:00.

Szczegółowy harmonogram spotkań:

Na stronie internetowej zadania, w zakładce Spotkania informacyjne, dostępne są aktualne plany sytuacyjne prezentujące rozpatrywane przebiegi trasy, najważniejsze informacje dot. inwestycji oraz aktualne wiadomości. Ponadto, niezależnie od planowanych spotkań, każdy mieszkaniec może wyrazić swoją opinię co do zaprezentowanych rozwiązań projektowych poprzez formularz opinii znajdujący się powyższej stronie.

O inwestycji:

W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.   

Realizacja tej trasy spowoduje odciążenie istniejącej sieci drogowej, która obecnie przebiega przez centra miast i miejscowości. Dzięki podniesieniu standardów środowiskowych, obniżeniu poziomu hałasu i zanieczyszczeń w obszarach zabudowy wpłynie na poprawę warunków życia.  

Kolejnym etapem inwestycji będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Źródło: GDDKiA