[wielkopolskie] Wielkopolska remontuje drogi krajowe

RynekInfrastruktury

W województwie wielkopolskim ponad 72 km dróg krajowych zyska nową nawierzchnię. Wszystkie prace remontowe zakończą się do końca października tego roku. GDDKiA ostrzega, że remonty będą prowadzone pod ruchem.

Poznański oddział Generalnej Dyrekcji rozpoczął już remonty na większości dróg krajowych. Na odcinkach objętych pracami mogą pojawić się utrudnienia w postaci ruchu wahadłowego.

 

Remonty obejmą DK-5 na odcinku Golina – granica województwa o długości 2,84 km, DK-5 w Gnieźnie o długości 4,43 km, DK-11 w Pole, Piaskach i Ostrowie Wielkopolskim. Ponadto remonty zostaną wykonane na drodze krajowej nr 12 z Gostynia do Piask i z Leszna do Kąkolewa.

 

Kolejne remontowane drogi krajowe na DK-15 na odcinku Gniezno – Lulkowo (5,12 km), Miąskowo – Miłosław (3,56 km), Miłosław – Obłaczkowo (7,15 km), Zduny – Krotoszyn (3,63 km) oraz DK -15 w Krotoszynie na długości 3,63 km.

 

Remonty obejmą również trzy odcinki drogi krajowej nr 36: Załęcze – Rawicz – Sarnowa o długości 7,05 km, Sarnowa – M. Górka – Topólka o długości 8,9 km oraz Topólka – Krotoszyn o długości 14 km. Ostatnią remontowaną drogą krajową będzie 5,98-kilometrowa trasa z Dąbrowy do granicy województwa.

 

Remont zakłada wykonanie prac poprawiających stan nawierzchni poprzez frezowanie kolein i ułożenie jednej warstwy bitumicznej, wyremontowane zostaną nawierzchnie chodników, zatoki autobusowe, odtworzone będzie oznakowanie poziome.

 

Ponadto, na terenie województwa wielkopolskiego prowadzone są również remonty obiektów mostowych. Ruch wahadłowy można spotkać na wiadukcie w Ocieszynie na DK-11, wiadukcie w Pile na DK-11, moście w Koźminie Wielkopolskim na DK-15 oraz na moście w Słupcy na DK-92. Remonty obiektów mostowych zakończą się do 31 października tego roku, poza remontem w Pile, który podzielono na dwa etapy.

 

Wciąż obecne będą utrudnienia w postaci ruchu wahadłowego na moście na rzece Warcie w Nowym Mieście, gdzie w kwietniu tego roku doszło do awarii płyty pomostowej. Politechnika Poznańska sporządziła ekspertyzę dotyczącą stanu technicznego mostu.

 

Ruch dwukierunkowy w Nowym Mieście zostanie puszczony po wyremontowaniu całej płyty mostu. Poznański oddział GDDKiA ogłosił przetarg na naprawę kolejnych przęseł, a na razie na obiekcie będzie obowiązywał wciąż ruch wahadłowy. Przywrócenie ruchu dwukierunkowego może nastąpić w sierpniu przyszłego roku.