Ekspansja Dino w Polsce trwa. W 2024 będzie jeszcze więcej sklepów!

Orzech

Jeden z najbogatszych Polaków Tomasz Biernacki nie spoczywa na laurach i zamierza w 2024 roku otworzyć jeszcze więcej sklepów Dino niż zrobił to w ubiegłym roku.

W ubiegłym roku uruchomionych zostało 250 nowych marketów Dino. Na koniec ubiegłego roku sieć Dino tworzyło 2.406 sklepów. co oznacza wzrost 12 proc. rdr. Łączna powierzchnia sali sprzedaży wynosiła 947.919 m kw.

– „Oczekujemy, że w 2024 r. otworzymy więcej sklepów niż w 2023 r., a całkowita liczby marketów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent” – napisał w liście do akcjonariuszy Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

W ubiegłym roku Dino Polska zainwestowało w rozwój 1,2 mld zł. Spółka w swoim najnowszym raporcie poinformowała, że łączne nakłady inwestycyjne w tym roku wyniosą około 1,5-1,6 mld zł. Jak podano, środki zostaną przeznaczone na rozwój sieci sklepów, na zaplecze logistyczne oraz na rozbudowę zakładu mięsnego Agro-Rydzyna i budowę mniejszego zakładu rozbioru mięsa.

Dino Polska liczy w 2024 roku na niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL. Chce, by marża EBITDA wróciła do długoterminowego trendu wzrostowego, ale będzie to wyzwaniem. Liczba marketów Dino ma wzrosnąć o niskich kilkanaście procent.

– „Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów tak, by w obliczu wzrostu dochodów rozporządzalnych pozwoliło to wygenerować niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży like-for-like. Podejmujemy starania, aby nasza marża EBITDA wróciła do długoterminowego trendu wzrostowego. Będzie to jednak wyzwaniem, gdyż 2024 r. to kolejny rok wzrostu kosztów działalności i uatrakcyjniania oferty cenowej sklepów Dino dla konsumentów. Rosnąca skala działalności i dyscyplina kosztowa będą nas wspierać w dążeniu do tego celu i jednocześnie wzmacniać fundamenty naszej firmy, aby efektywnie realizować jej dalszy rozwój” – pisze Krauze.