Spółka Dino Polska S.A. inwestuje na terenach w centralnej części kraju. Kolejny punkt sprzedaży ma pojawić się w gminie Bodzanów.
Do Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego 28.12.2017 roku wpłynął wniosek o pozwolenie na budowę budynku handlowo-usługowego z placem parkingowo-dostawczym i infrastrukturą towarzyszącą. Prośba jest w trakcie rozpatrywania. Wygląda na to, że inwestor chce stale rozszerzać swoje zasięgi. Na mierzącej prawie 2500 mkw. działce w miejscowości Chodkowo (nr 53/1), po pozytywnym rozpatrzeniu podania, zostanie zbudowany market.
http://mapy.geoportal.gov.pl
O inwestorze
Dino jest polską siecią sklepów spożywczo-przemysłowych założoną przez Tomasza Biernackiego w 1999 roku. Markety są zlokalizowane głównie w małych i średnich miastach oraz na obrzeżach większych miast. Początkowo działania rozwojowe prowadzone były tylko w zachodniej części kraju, teraz firma coraz częściej inwestuje w grunty w centralnej Polsce. W 2010 roku blisko połowę akcji przedsiębiorstwa kupił fundusz inwestycyjny Enterprise Investors za kwotę 200 mln zł. Dzięki tej transakcji rozwój sieci nabrał tempa. Od tego wydarzenia w ciągu 6 lat w całym kraju pojawiło się ponad 500 lokali. Obecnie liczba punktów handlowych to przeszło 700. Sieć logistyczna funkcjonuje oparta na centrach dystrybucyjnych w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim.
fot. Klaudia Nowicka
Krótko po założeniu spółki ujawnił się niebywały talent biznesowy Biernackiego. Pracował nad firmą, aby ta rozwijała się w nowych lokalizacjach, ale też poprawiła się jakość oraz komfort robinia zakupów. Obecnie wg magazynu "Forbes" Tomasz Biernacki jest w pierwszej 40. najbogatszych polaków. Posiadający majątek wart 930 mln zł twórca sklepów spożywczych nie umieszcza w żaden sposób swojego wizerunku w mediach. Trudno jest ustalić to jak wygląda czy gdzie mieszka, nie udziela wywiadów. Przez swoje stronnictwo od mediów został okrzyknięty milionerem-widmo.
W 2017 roku, wśród spółek wchodzących w skład indeksu mWIG 40 pod względem stopy zwrotu najlepiej wypadła firma Dino Polska, która rozwija sieć supermarketów po sąsiedzku. Spółka osiągnęła wskaźnik 106,7 proc. YTD.