Elektryfikacja poprawi przepustowość na trasie Lublin Główny – Stalowa Wola

Orzech

Na stacji w Kraśniku PKP PLK S.A. zamontują sieć trakcyjną nad torem nr 4. Elektryfikacja poprawi przepustowość na trasie Lublin Główny – Stalowa Wola, dzięki czemu będzie mogło jeździć więcej pociągów towarowych. Podpisaliśmy umowę na prace, których rozpoczęcie planowane jest w trzecim kwartale 2024 roku. Projekt za ok. 1 mln zł jest częścią Krajowego Programu Kolejowego.

W Kraśniku są cztery tory. Trzy z nich zostały przez PLP PLK zelektryfikowane w 2020 roku, a po czwartym, zmodernizowanym w 2018 roku, jeżdżą na razie tylko pociągi spalinowe.

Zmieni się to od 2025 roku, PKP PLK planuje bowiem elektryfikację tego toru, co pozwoli optymalnie wykorzystać stację i utrzymać przepustowość pociągów na trasie Lublin Główny – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów (lk68).

Skorzystają na tym na przykład pociągi z węglem z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec, jak i dalekobieżne składy relacji Zamość – Lublin – Wrocław, Rzeszów – Lublin – Szczecin oraz pociągi międzyregionalne. W ramach prac, wyregulowany zostanie też tor i uzupełniony tłuczeń.

Prace zaplanowane do IV kwartału 2024 r. nie wpłyną na ruch pociągów. Wykona je Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z.o.o. z Gdańska.

Źródło: PKP PLK S.A.