Inwestycja jest odpowiedzią na zwiększenie przepustowości w rejonie dworca głównego. PKP PLK planuje także utworzenie podziemnego tunelu, który ma ułatwić poruszanie się po obiekcie. Koniec prac datowany jest na 2022 rok.
Na stacji Poznań Główny już widać konstrukcję nowego peronu. Ponad 400-metrowy obiekt zwiększy przepustowość dworca. Nowy peron będzie dostępny dla wszystkich pasażerów. Przewidziano ruchome schody, windę, zadaszenie, ławki oraz oświetlenie. Ułatwieniem dla podróżnych ma być system informacji głosowej i wizualnej. Przebudowa obecnego układu torowego, dobudowa toru i rozjazdów po wschodniej stronie stacji, zapewnią sprawną obsługę pociągów.
– Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny to dogodniejszy dostęp do kolei. Inwestycja zwiększy sprawność i atrakcyjność podróży pociągiem zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy jak i podróżach dalekobieżnych – zapewnia Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Przedsięwzięcie wpisuje się w działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. związane ze zwiększaniem roli kolei w aglomeracjach – dodaje.
Rozbudowane o ponad 250 m przejście pod torami dworca Poznań Główny, ułatwi pasażerom dojście do poszczególnych przystanków. Poprawi się połączenie dworca z peronami po wschodniej i zachodniej stronie stacji. Ułatwiona będzie także komunikacja z dworcem PKS, przystankami komunikacji miejskiej oraz centrum handlowym. Windy umożliwią poruszanie się między piętrami osobom z niepełnosprawnościami.
Prace wrą. W przejściu zrobiono już blisko 70% prac konstrukcyjno-budowlanych. Wykonywana jest izolacja ścian oraz montaż odwodnienia. Koszt wykonania inwestycji szacowany jest na 108 mln zł. Przebudowa nie wpływa na kursowanie pociągów.