Podróżni na wrocławskim Dworcu Głównym niedługo będą mogli zrobić zakupy w Biedronce – sieć szykuje się do otwarcia swojego dyskontu. Obecnie w lokalu trwają prace budowlane.
O planach otwarcia sklepu Biedronka na wrocławskim Dworcu Głównym mówi się już od dawna. Teraz zanosi się na to, że wkrótce dyskont zostanie otwarty.
REKLAMA
– Planujemy uruchomienie sklepu sieci Biedronka w tej lokalizacji. Jednak ze względu na wczesny etap i proces formalny związany z otwieraniem nowych placówek, zbyt wcześnie jest na podanie szczegółowych informacji na ten temat – tłumaczą portalowi InvestMap.pl przedstawiciele biura prasowego Jeronimo Martins Polska.
Z kolei Maciej Bułtowicz z wydziału prasowego PKP zdradza, że Biedronka powstanie w lokalu na parterze w zachodniej części dworca.
– Obecnie trwają prace budowlane – wyjaśnia Bułtowicz.
Termin otwarcia dyskontu jeszcze nie jest znany.
Usługi na Dworcu Głównym
Obecnie na Dworcu Głównym znajdują się kawiarnie (Costa Coffee, Starbucks), restauracje (McDonalds, KFC, Sphinx), bary (Bocadillo, Tradycja, Cztery Jelenie, Semafor), kantor (Interchange), salony prasowe (Ruch, Empik), apteka (Dr Zdrowie), wypożyczalnia samochodów (Express), a także Art Main Station by Mia, centrum wystawiennicze Impart i Fortuna Zakłady Bukmacherskie.
Historia wrocławskiego dworca
Dworzec wybudowano w latach 1855-1857 – był to czwarty budynek dworcowy na terenie Wrocławia. Zaprojektował go królewski architekt Kolei Górnośląskiej – Wilhelm Grapow.
W latach 1899-1904 dworzec rozbudowano według projektu Bernarda Klüschego, zachowując znaczne części dotychczasowej konstrukcji. W trakcie wojny i w okresie PRL-u, dworzec ogołocono ze zdobień art déco wprowadzonych podczas przebudowy z przełomów wieku.
I dopiero przeprowadzona przed Euro 2012 wielka modernizacja zabytkowego obiektu pozwoliła przywrócić wrocławskiemu dworcowi dawny, reprezentacyjny wygląd.
Inwestycja objęła cały kompleks. Wygląd zmienił plac dworcowy, który stał się placem miejskim z zielonymi wyspami, zielenią, deptakami, kolorowymi fontannami i nową mała architekturą.
Z kolei pod powierzchnią powstał parking podziemny na 217 samochodów, do którego prowadzą dwa zjazdy od strony ulicy Piłsudskiego i Peronowej.
W ramach inwestycji przebudowano budynek główny wraz z holem kasowym dostosowując go do współczesnych wymagań technicznych.
– Przy czym niezwykle istotne było zachowanie jego walorów historycznych i architektonicznych. Efekty przeprowadzonych podczas przebudowy prac konserwatorskich można podziwiać dziś w poddanych renowacji salach: Sesyjnej i Cesarskiej – podkreślają kolejarze.
W całkowicie nowy sposób zaaranżowano przestrzenie obsługi podróżnego. W zachodniej części holu kasowego znajdziemy informację turystyczną i dziewięć kas biletowych, InfoDworzec i poczekalnię. We wschodniej: informację kolejową, centra obsługi klienta.