Kolej na nowo połączyła dwie strony podwarszawskiego Sulejówka [FILM]

Orzech

Na placu budowy drugiego tunelu pod torami w Sulejówku pod Warszawą (powiat miński) było dziś (13 września) ważne wydarzenie – przebicie ściany i połączenie dwóch stron realizowanego obiektu. Dzięki nowemu skrzyżowaniu bezkolizyjnemu poprawi się bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym na szlaku z Warszawy do Terespola. Inwestycja o wartości ok. 100 mln zł finansowano z KPO, realizowana jest przy współpracy z Powiatem Mińskim i Miastem Sulejówek.

Kolej jest po to aby łączyć, a nie dzielić. Najlepszym tego przykładem jest Sulejówek pod Warszawą gdzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z Powiatem Mińskim i Miastem Sulejówek budują nowy tunel pod torami. To ważna z punktu widzenia transportu inwestycja, która przełoży się na lepsze dojazdy dla mieszkańców i wyższe bezpieczeństwo na sieci kolejowej.

W piątek 13 września na placu budowy nowego bezkolizyjnego skrzyżowania miało miejsce ważne wydarzenie. Przebita została ściana wewnątrz tunelu i tym samym połączone zostały dwie strony. Teraz wykonawca skupi się na dokończeniu najtrudniejszych prac ziemnych, aby na końcu wybudować jezdnię, chodnik i ścieżkę rowerową. Zakończenie prac i oddanie do użytku nowego obiektu zaplanowane jest w I kwartale przyszłego roku.

Nowy obiekt pod torami powstaje w ciągu ul. Przejazd/Krasińskiego, (droga powiatowa nr 2284W) pod linią kolejową nr 2 Warszawa – Terespol. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują 90-metrowy tunel drogowy. Wykonawcą obiektu jest ZRK DOM. W tunelu będzie jezdnia składająca się dwóch pasów ruchu oraz chodnik i ścieżka rowerowa. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się ułatwią windy.

Wartość inwestycji to ok. 100 mln zł. Całość jest finansowana z KPO.

Źródło: PKP PLK S.A.

Zdjęcie główne w artykule: Karol Jakubowski / PKP PLK S.A.