Budimex, jest odpowiedzialny za budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta – kluczowej inwestycji infrastrukturalnej w północnej części kraju. Zrealizowano już m.in. wszystkie konstrukcje nośne obiektów inżynieryjnych a prace w tej chwili skupione są na układaniu warstw konstrukcji nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych. Przewidywany termin zakończenia projektu to kwiecień 2025 r.
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta została podzielona na dwie części. Pierwsze zadanie, które realizowane jest przez Budimex to odcinek węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła) o długości 16,3 km.
W ramach umowy do kwietnia 2025 roku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa posiadająca po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rezerwa pod trzeci pas, węzły drogowe „Miszewo” oraz „Chwaszczyno”, obwód Miszewo, a także m.in. 28 obiektów inżynieryjnych. Kontrakt realizowany jest przez Budimex w formule „Projektuj i buduj”.
– Nasze wieloletnie doświadczenie i profesjonalny zespół, pozwalają nam trzymać się założonych terminów budowy. Realizujemy kontrakt zgodnie z założeniami. To strategiczna inwestycja kierowana nie tylko do mieszkańców Pomorza, ale również turystów, którzy licznie odwiedzają Trójmiasto i spędzają tam swoje urlopy – mówi Przemysław Czaja, Dyrektor Kontraktu w Budimex SA.
Prace na OMT wchodzą w fazę wykończeniową. Zgromadzono wszystkie potrzebne materiały, w tym zbrojenia do montażu ekranów dźwiękochłonnych, wykonywany jest system odwodnienia ciągu głównego drogi wraz z wylotami odprowadzającymi wodę opadową.
Roboty ziemne na kontrakcie weszły w fazę końcową. Dodatkowo zakończono budowę wszystkich 28. konstrukcji nośnych obiektów inżynierskich. Łącznie wbudowano już blisko 43 tys. m3 betonu.
Budimex to główny wykonawca drogowy w Polsce, który realizuje średnio co czwarty kilometr dróg ekspresowych w kraju. Lider branży budowlanej osiągnął zaawansowanie prac na Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta dochodzące do poziomu 80%. Roboty drogowe inwestycji obejmują 16,5 km trasy głównej klasy S, 15,5 km dróg serwisowych i dojazdowych, wykonanie ponad 3 mln robót ziemnych oraz ponad 230 tys. m3 wymian gruntów.