W 2026 roku w województwie dolnośląskim zostanie otwarty nowy, duży park handlowy. W liczącym ponad 31 tysięcy mieszkańców Dzierżoniowie zadebiutuje Silesiana – nowoczesny park handlowy nowej generacji, o powierzchni ok. 17 000 metrów kwadratowych. Obiekt już dziś przyciąga uwagę topowych marek z sektora fashion, drogerii, usług i gastronomii.
• Dzięki wyjątkowo silnemu tenant-mixowi, projekt łączy wszystkie funkcje klasycznego centrum handlowego z dostępnością i elastycznością charakterystyczną dla retail parków
• Skala inwestycji oraz obecność rozpoznawalnych brandów sprawiają, że Silesiana stanie się nowym, regionalnym hubem zakupowym, którego znaczenie zdecydowanie wykroczy poza granice miasta i celująco odpowie na potrzeby całego mikroregionu
• W obiekcie funkcjonować będzie około 30 lokali handlowych i usługowych oraz silny operator spożywczy
Wyjątkowość projektu podkreśla udział popularnych brandów, dotąd kojarzonych głównie z dużymi galeriami. W obiekcie zadebiutuje m.in. Reserved – marka, która dotąd otwierała sklepy głównie w centrach handlowych. To wyraźny sygnał uznania potencjału tego projektu.
Wśród najemców są również Cropp, House, Sinsay, CCC, HalfPrice, Eobuwie, Worldbox, New Yorker, Diverse, Dr Materac oraz Martes Sport.
70% powierzchni zostało skomercjalizowane w zaledwie 5 miesięcy, a pozostałe lokale są obecnie na etapie finalizacji warunków z przyszłymi najemcami.
Silesiana powstanie przy ulicy Batalionów Chłopskich, w południowej części Dzierżoniowa – bezpośrednio przy drodze wojewódzkiej DW384, która łączy miasto z Bielawą i zapewnia dogodny dojazd także z Pieszyc, Piławy Górnej czy Łagiewnik. Wybór lokalizacji blisko ścisłego centrum miasta gwarantuje duży zasięg oddziaływania inwestycji.
– „Park handlowy w Dzierżoniowie jest projektem z ogromnym potencjałem i znaczeniem dla lokalnej społeczności. Niezwykle sprawną komercjalizacją potwierdziliśmy, że nawet w mieście średniej wielkości można stworzyć nowoczesny, silny handlowo koncept z olbrzymim potencjałem oddziaływania. Przez lata zauważalny był trend wyjazdów zakupowych z mniejszych ośrodków do dużych miast. Dziś inwestycje takie jak ta zmieniają kierunek handlu. Dzierżoniów zyskuje nowoczesny, kompletny park handlowy z silnymi markami, co sprzyja umacnianiu lokalnego rynku detalicznego – podkreśla Elżbieta Kutrasińska, Head of Leasing Redkom Development.
Projekt realizuje Redkom Development, deweloper dwukrotnie uhonorowany prestiżowym tytułem Retail Developer of the Year 2025.
Proces wynajmu prowadzony jest przy współpracy z Mallson Polska – renomowaną firmą doradczą specjalizującą się w sektorze retail, która pośredniczyła w zakupie nieruchomości w Dzierżoniowie.
REDKOM Development to deweloper specjalizujący się w realizacji dużych parków handlowych, zarówno inwestycji typu greenfield, jak i brownfield, zgodnie z wymogami nowoczesnego handlu, przy współpracy ze znanymi i sprawdzonymi partnerami. Realizuje także projekty logistyczne i mieszkaniowe. Firma działa na rynku polskim, rumuńskim i hiszpańskim.
W 2023 i 2024 roku Redkom Development oddał do użytku 46 tys. m kw. parków handlowych w Polsce. W bieżącym roku spółka rozpoczyna realizację kolejnych inwestycji komercyjnych, których powierzchnia handlowa przekroczy 100 000 tys. mkw.