Sieć dyskontów z artykułami do domów, mieszkań, ogrodów oraz akcesoriami m.in. do majsterkowania, wywodząca się z Malezji, ogłasza właśnie plany dynamicznego rozwoju na polskim i środkowoeuropejskim rynku. Latem 2025 roku w Warszawie otwierają się lokale w Galerii Wileńskiej, CH Blue City, CH Zielony Targówek i w Galerii Młociny, a Polska, w wyniku zwiększenia powierzchni magazynowej, staje się centralnym hubem dostawczym w drodze do rozwoju sieci na kolejne rynki w naszej części Europy.
Jeszcze w 2025 roku w Dąbrówce Wielkiej pod Łodzią zostanie uruchomiona nowa powierzchnia magazynowa. Stąd właśnie towary będą zasilać nowe, środkowoeuropejskie kraje w rozwoju firmy, takie jak: Rumunia, Czechy i Węgry. Tym samym nasz kraj stanie się bardzo ważnym logistycznie węzłem, z którego postępować będzie ekspansja marki na tę część Europy.
Obecnie jedyne centrum dystrybucyjne MR.DIY Poland znajduje się w parku logistycznym Hillwood Zgierz I, w miejscowości Dąbrówka Wielka, niedaleko Zgierza i autostrady A2. MR.DIY otworzyło swoje pierwsze centrum logistyczne w Europie Środkowej w tym parku, zajmując początkowo blisko 5 tys. metrów kwadratowych, a następnie rozbudowało je o kolejne 7 tys. mkw.
W nowej strategii biznesowej firmy Magdalena Nazarewicz, dotychczasowa dyrektor ds. rozwoju biznesu w spółce MR.DIY POLAND, awansuje na stanowisko Business Development Director Europe i będzie odpowiedzialna za rynki: polski, czeski, węgierski i rumuński. To doświadczona ekspertka ds. nieruchomości komercyjnych, specjalizująca się w ekspansji na rynki zagraniczne, w rozwoju biznesu, a także budowaniu zespołów i zarządzaniu najmem. Od ponad 10 lat związana z firmami działającymi na rynku dyskontów niespożywczych, gdzie odpowiadała za ich wprowadzenie do 15 europejskich krajów, otwieranie średnio 600 nowych sklepów rocznie oraz zarządzanie najmem w 18 krajach.
Stołeczna ekspansja i dalsze plany
– Warszawa to milowy krok w naszym szeroko zakrojonym rozwoju. Otwieramy się niemal jednocześnie w czterech obiektach o ugruntowanej pozycji, w których świetnie uzupełnimy ofertę naszą propozycją, skierowaną do całych rodzin. To właśnie w stolicy marka zadebiutuje w formacie innym niż centrum handlowe, zgodnie ze strategią elastycznej ekspansji w nowych realiach rynkowych. Park handlowy Zielony Targówek pozwoli nam zaistnieć jak najbliżej klientów, a my ze swej strony zapewnimy im komfortowe zakupy w doskonałych warunkach – mówi Magdalena Nazarewicz.
Pierwsze stołeczne otwarcie odbędzie się w Galerii Wileńskiej, w której marka MR.DIY zajmie powierzchnię 1072 mkw. na poziomie 1.
– To dla nas bardzo ważne wydarzenie. Nasze centrum od lat odpowiada na potrzeby klientów, a my wsłuchujemy się w zmieniające się oczekiwania zakupowe. Dobór marek dostępnych w Galerii ma na celu zapewnienie klientom wygodnego dostępu do najważniejszych produktów codziennego użytku oraz stworzenie przestrzeni sprzyjającej przyjemnemu spędzaniu czasu z rodziną czy znajomymi. MR.DIY idealnie wpisuje się w naszą ofertę – wzbogaca segment artykułów niezbędnych w każdym domu i trafia w potrzeby pasjonatów majsterkowania. Wierzymy, że nasi klienci z pewnością to docenią – podkreśla od Marty Chojnackiej, General Manager Galerii Wileńskiej.
Trzy kolejne warszawskie lokale pod szyldem MR.DIY rozlokują się na powierzchniach: 599 mkw. w Blue City, 894 mkw. na Targówku i 1231 mkw. w Galerii Młociny.
To nie koniec planowanej na ten rok ekspansji sieci MR.DIY w naszym kraju
Finalizowane są rozmowy z kolejnymi warszawskimi obiektami, a nadchodzące otwarcia obejmą jeszcze Toruń, gdzie powstanie największy sklep w Polsce, liczący 1280 mkw., następnie Opole, Gorzów Wielkopolski i Bytom.
Obecne dotychczas w Polsce lokalizacje MR.DIY to centra handlowe w Zabrzu, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim i Bielsku-Białej.
Atrakcyjna oferta w konkurencyjnych cenach
Malezyjska sieć MR.DIY oferuje ogromny wachlarz produktów w przystępnych cenach z aż 10 kategorii: artykuły gospodarstwa domowego, artykuły dekoracyjne, szkolne i biurowe, narzędzia do majsterkowania, akcesoria samochodowe, a także zabawki i produkty dla zwierząt. Oprócz produktów marki MR.DIY, wyróżniających się z korzystną relacją jakości do ceny, klienci polskich sklepów znajdą na półkach asortyment dobrze znanych sobie marek, także oferowanych w dobrych cenach.
– Asortyment sklepów MR.DIY w każdym kraju jest dostosowywany do preferencji i oczekiwań lokalnych konsumentów, a zespół analiz i zakupów firmy zadba o to, aby polscy klienci znaleźli na półkach to, czego potrzebują. Prowadzone na bieżąco badania preferencji zakupowych pozwalają na elastyczne dopasowywanie asortymentu sklepu do zmieniających się potrzeb, oczekiwań i trendów – zdradza Magdalena Nazarewicz.
Obietnicą marki są „Zawsze niskie ceny”, a spełnienie jej możliwe jest dzięki efektowi skali oraz temu, że firma w dużej mierze pozyskuje produkty bezpośrednio od producentów. Wart zaznaczenia jest także szeroki wybór asortymentu, który rośnie z miesiąca na miesiąc.
Wartości bliskie klientom
MR.DIY ogromną wagę przywiązuje do budowania relacji z klientami i wysokiej jakości obsługi.
– Wygoda zakupów, dobierane ze szczególną starannością lokalizacje sklepów – z dobrym dojazdem, przestronnym parkingiem – oraz komfort klientów podczas odwiedzin w salonach to elementy strategii, będące dla nas priorytetami – podkreśla Magdalena Nazarewicz.
Aranżacje sklepów utrzymane są w naturalnej kolorystyce, z troską o komfortowe udogodnienia dla klientów oraz przytulne oświetlenie. Wnętrza wykorzystują stonowane odcienie, co nadaje im spokojny i spójny wygląd. Obszar kas wyróżnia się żywym, żółtym kolorem, dzięki czemu jest punktem centralnym, lecz bez zakłócania całości projektu. Taka koncepcja sklepu daje możliwości atrakcyjnego wyeksponowania produktów, a klientom zapewnia wygodną przestrzeń do zakupów.
Obchodząca w tym roku 20-lecie swojego istnienia sieć MR.DIY aktualnie w swoim portfolio posiada ponad 4500 sklepów w 14 krajach: w Malezji, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Kambodży, Indiach i Bangladeszu, a także w Turcji i Hiszpanii, a od czerwca br. również w RPA. Polska jest trzecim europejskim krajem w portfolio spółki i doskonałym punktem wyjścia do poszerzania ekspansji w regionie. Swoją działalność w naszym kraju firma rozpoczęła w listopadzie 2024 roku.