UM Warszawa

Nowe stacje II linii metra – kolejny etap prac

SAD

Trwa budowa trzech stacji warszawskiego metra. Obecny etap prac na ostatniej części M2 obejmuje perony, tunele i stację techniczno-postojową Mory, z której będą ruszały pociągi.

Na nowych stacjach linii M2 (Karolin, Chrzanów i Lazurowa) powstają już perony i przestrzenie techniczne, a w tunelach instalowana jest infrastruktura, z której korzystać będzie podziemna kolej. Na stacji techniczno-postojowej Mory ułożone zostały tory, trwają też prace wykończeniowe w nowych budynkach i halach.

UM Warszawa


Szczególnie intensywne prace trwają w tunelu szlakowym pomiędzy krańcową stacją Karolin na Bemowie, a STP Mory. Tunel oznaczony jako D01 ma długość 392 metrów i został zaprojektowany częściowo w wykopie otwartym, a częściowo metodą podstropową. Różnica wysokości pomiędzy początkiem a końcem tunelu wynosi 13 m. Na odcinku wyjazdowym powstaje dodatkowo stalowa konstrukcja wsporcza. Zaplanowano tam cztery tory, każdy o długości około 374 m. Tory będą mocowane na betonowej płycie torowej z zastosowaniem rozwiązań zapewniających redukcję drgań i hałasu.

UM Warszawa

Obecnie w tunelu powstaje podbudowa betonowa pod nawierzchnię torową i szynę prądową. Montowane są konstrukcje kablowe na ścianach tunelu, a także prowadzone prace przy zadaszeniu wyjazdu z tunelu. W najbliższych tygodniach rozpocznie się montaż torowiska, w tym dostawa i instalacja szyn, podpór blokowych oraz mat antywibracyjnych.