Budowa nowego dworca Warszawa Zachodnia wchodzi w kolejny etap

Orzech
Kolejny etap prac przy budowie nowej stacji Warszawa Zachodnia rozpocznie się 26 marca. Zakres robót rozszerzy się na dwa perony oraz jeden tor linii dalekobieżnej między Warszawą Zachodnia a Centralną. 
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz PKP Intercity przygotowały zmienione trasy dla pociągów dalekobieżnych. Podróżni i mieszkańcy otrzymają dodatkowe informacje o zmianach w rozkładzie jazdy pociągów.
Przebudowa Warszawy Zachodniej to kolejny etap modernizacji linii średnicowej i jedna z najbardziej ambitnych koncepcji kolejowych ostatnich lat. Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Na stacji Warszawa Zachodnia podróżni dzięki nowoczesnym systemom i technologiom zyskają obsługę na najwyższym poziomie. Sprawniejsze będzie zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym. Zgodnie z koncepcją kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
26 marca rozpocznie się kolejny etap przebudowy Warszawy Zachodniej. Wyłączone z użytku zostaną dwa perony linii dalekobieżnych nr 6 i nr 7. Prace wymagają wstrzymania ruchu pociągów na jednym torze linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną.
Zarządca infrastruktury na etapie przygotowania prac i konstrukcji rozkładu jazdy ustalił z przewoźnikami warunki utrzymania sprawnej komunikacji dalekobieżnej, regionalnej i aglomeracyjnej w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Stacja Warszawa Gdańska jest przygotowywana na przyjęcie większej liczby pasażerów. Na trzech peronach będą schody ruchome, które ułatwią drogę do przejścia i komunikacji miejskiej. W połowie roku gotowe będą dwie nowe kładki.
Stacja Warszawa Główna planowana jest do uruchomienia od 14 marca. Z jej peronów będą korzystać podróżni niektórych połączeń Polregio, Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Źródło: PKP PLK S.A.