Podwarszawski Park Glinianka został sprzedany

Orzech

BIG Poland od 2022 roku rozbudowuje swoją obecność na polskim rynku parków handlowych. Konsekwentnie realizując strategię inwestycyjną w Polsce, BIG dołączył do portfela parków handlowych Park Glinianka w Łubnej na południowych przedmieściach Warszawy, kupując go od REDKOM Development, który specjalizuje się w tworzeniu dużych obiektów handlowych.

Redkom Development w ubiegłym roku oddał do użytku 27 000 GLA parków handlowych, a kolejne 60 000 GLA jest obecnie w realizacji.

Park Glinianka, dzięki niezwykle dogodnej lokalizacji przy ul. Puławskiej prowadzącej do Piaseczna i centrum Warszawy, atrakcyjnej ofercie handlowo-usługowej oraz ciekawym rozwiązaniom społeczno-rekreacyjnym idealnie wpasowuje się strategię rozwoju BIG w Polsce.

BIG Poland dynamicznie realizuje strategię rozwoju segmentu parków handlowych w Polsce. Dzięki sfinalizowanej właśnie transakcji zakupu Parku Glinianka w Łubnej na przedmieściach Warszawy, gama polskich obiektów handlowych BIG wzbogaciła się o kolejny, niezwykle nowoczesny i lubiany przez klientów park handlowy.

Zrealizowany przez REDKOM Development w 2023 roku Park Glinianka to miejsce wyznaczające nowy kierunek rozwoju parków handlowych. Zlokalizowany jest w Łubnej, w rejonie Piaseczna na południowych przedmieściach Warszawy, bezpośrednio przy jednej z głównych arterii prowadzących do centrum Stolicy. Świetna, łatwo dostępna lokalizacja, przestronny i darmowy parking oraz szereg praktycznych udogodnień sprawiają, że Park Glinianka jest dla klientów parkiem handlowym pierwszego wyboru.

„Jesteśmy szczęśliwi mogąc oficjalnie potwierdzić, że Park Gliniana w Łubnej wszedł już w skład portfela naszych inwestycji w Polsce. To naprawdę niezwykły obiekt, który jak wierzymy, wyznaczy trendy rozwoju parków handlowych na najbliższe lata. Dzięki swoim rozwiązaniom funkcjonalnym, architektonicznym i ekologicznym nie tylko spełnia najwyższe oczekiwania inwestycyjne, ale co najważniejsze, już teraz stanowi dla klientów miejsce, z którym utożsamiają się i które uważają za swoje. Dodatkowo, świetna lokalizacja oraz bardzo atrakcyjna oferta sklepów i usług sprawiają, że Park Glinianka idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju. Niebawem zaś, dzięki intensywnemu zaangażowaniu życie lokalnej społeczności, już jako BIG Łubna, jeszcze silniej zwiąże się z południowymi przedmieściami Warszawy” – mówi Eran Levy, BIG Poland CEO.

– „Cieszymy się ze wspaniałej współpracy z REDKOM, dzięki której ten niezwykły park handlowych od teraz stanowi jaśniejący element szybko rozwijającej się sieci inwestycji BIG w Polsce” – dodaje Eran Levy.

– „Cieszymy się niezmiernie, że mieliśmy przyjemność stworzyć tak wyjątkowe miejsce, miejsce handlu, odpoczynku, wspólnych posiłków i zabawy dla dzieci. Dobrze, że nowy właściciel ma takie doświadczenie w prowadzeniu dużych, pełnych życia parków handlowych i wiem, że Glinianka, ale i jej goście i najemcy trafili w dobre ręce! – mówi Łukasz Komierowski, prezes REDKOM Development.

Park Glinianka to ponad 10 tys. mkw. GLA

Park Glinianka, o powierzchni 10,200 mkw. GLA, to jeden z najnowocześniejszych i najbardziej nowatorskich parków handlowych na południowych przedmieściach Warszawy. Na klientów, którzy od uruchomienia obiektu w marcu 2023 przyjęli go bardzo entuzjastycznie, czeka przyjazny kompleks złożony z dwóch stref – handlowo-usługowej oraz rekreacyjno-wypoczynkowej. Na teren rekreacyjny składa się niewielki staw, plac zabaw z trampolinami, strefa wypoczynkowa oraz boisko do piłki plażowej. Wszystkie te atrakcje przyciągają mieszkańców wielu okolicznych miejscowości, umożliwiając aktywne spędzanie czasu w przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu. Dzięki temu Park Glinianka na trwale wpisał się w krajobraz atrakcji dla lokalnej społeczności.

Ugruntowana już funkcja społeczna Parku Glinianka wynika także, obok walorów rekreacyjno-wypoczynkowych, z oferty usługowej i handlowej. Obejmuje ona, poza szeroką gamą sklepów znanych i lubianych marek także pierwszą w Polsce salę zabaw połączoną z usługami przedszkolnymi pod szyldem Fikołki. Koncept rozpocznie swoją działalność we wrześniu, natomiast latem pierwszych gości przyjmie restauracja Sphinx. Atrakcyjność kompleksu wspiera także przestronny i łatwo dostępny parking, nowoczesne i estetyczne zaplecze sanitarne oraz wielowymiarowe rozwiązania proekologiczne, w tym także kompletna infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych.

Oferta handlowa Parku Glinianka zawiera nowoczesny supermarket Carrefour oraz sklepy takich marek jak: Dealz, Home Landia, Jysk, KIK, Maxi Zoo, Pepco, Rossmann, Sinsay, Tedi, czy Verona. Obejmuje także niezwykle popularną wśród klientów piekarnię Grzybki, oferującą szeroki asortyment świeżego pieczywa, całej gamy wyrobów cukierniczo-piekarniczych oraz ciast, a także smaczną ofertę śniadaniową.

Walory Parku Glinianka sprawiły, że obiekt ten został doceniony przez branżę inwestycyjną, architektoniczną oraz handlową. Wyrazem tego są liczne nagrody, wyróżnienia i nominacje, wśród których są: zwycięstwo w kategorii Retail Development Poland w konkursie European Property Awards 2023 oraz nominacja do europejskiej nagrody w kategorii Architecture Landscape, w której Park Glinianka otrzymał 5 gwiazdek za swój niepowtarzalny zielony teren rekreacyjno-wypoczynkowy, czy nominacje do CIJ Awards Poland i CEEQA 2024.

BIG Shopping Centers działa na 6. rynkach

BIG Poland jest częścią międzynarodowej grupy BIG Shopping Centers, założonej w 1994 roku w Izraelu przez Yehudę Neftali, koncentrującej się na rozwoju, obsłudze i inwestowaniu w parki handlowe, centra handlowe, logistyczne, biurowe, mieszkaniowe i energię odnawialną. Obecnie firma działa w Izraelu, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Czechach i Polsce.

Marka BIG rozpoczęła budowę swojej obecności na polskim rynku detalicznym od wiosny 2022 roku i aktualnie posiada trzy w pełni skomercjalizowane i niezwykle popularne parki handlowe – w Łubnej pod Warszawą, Lubinie i Andrychowie. BIG Poland konsekwentnie realizuje ambitny plan rozwoju w Polsce, prowadząc szereg projektów, dzięki którym z każdym miesiącem przybliżają się otwarcia kolejnych centrów handlowych pod znakiem BIG w całym kraju.

REDKOM

REDKOM Development – deweloper specjalizujący się w realizacji dużych parków handlowych, zarówno inwestycji typu greenfield, jak i brownfield, zgodnie z wymogami nowoczesnego handlu, przy współpracy ze znanymi i sprawdzonymi partnerami. Realizuje także projekty logistyczne i mieszkaniowe. Firma działa na rynku polskim, rumuńskim i hiszpańskim. W 2023 roku REDKOM Development oddał do użytku 27 tys. m kw. parków handlowych w Polsce, a w realizacji obecnie jest ponad 60 tys. m kw.