Należąca do Grażyny Kulczyk spółka Fortis Nowy Stary Browar sprzedała centrum Stary Browar. Kupującym był fundusz Deutsche Asset & Wealth Management (Deutsche AWM) inwestujący na rynku nieruchomości na rzecz niemieckiego funduszu Grundbesitz Europa.
Eksperci z działu rynków kapitałowych międzynarodowej firmy JLL doradzali stronie sprzedającej w tej transakcji.
Stary Browar – Centrum Sztuki i Biznesu – zbudowane w 2003 roku, położone jest w centrum Poznania przy ulicy Półwiejskiej 42. Jest połączeniem obiektu handlowego, galerii sztuki i przestrzeni artystycznej. Łączna powierzchnia całkowita to około 130 000 mkw. W Starym Browarze znajduje się około 220 punktów handlowych i gastronomicznych, a także galeria sztuki współczesnej, sale wystawiennicze i eventowe, multipleks kinowy. Budynek został zbudowany na bazie poprzemysłowego obiektu zabytkowego – dawnego Browaru Huggerów; inwestorem była firma Fortis należąca do Grażyny Kulczyk. Nowe skrzydło Starego Browaru – wielkością zbliżone do już istniejącego – o powierzchni ponad 65 000 mkw. zostało otwarte w marcu 2007 roku. Obiekt posiada także własny park o powierzchni ponad 4 hektarów.
Stary Browar, wielokrotnie nagradzany za oryginalny koncept i architekturę, uznawany jest za jedną z wizytówek Poznania.
Agata Sekuła, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, JLL, komentuje: „Udział w procesie sprzedaży tak wyjątkowego obiektu jak Stary Browar był dla nas dużym wyróżnieniem. Transakcja ta potwierdza aktywność międzynarodowych inwestorów instytucjonalnych w segmencie nieruchomości handlowych. Przewidujemy, że wartość transakcji inwestycyjnych na rynku powierzchni handlowych osiągnie w tym roku w Polsce 1.6 miliarda euro – wynik najwyższy od 2007 r.”