Trwa ekspansja Primark w Polsce. Firma przygotowuje się do otwarcia sklepu w Felicity Lublin. Będzie to pierwsza lokalizacja marki w regionie Polski południowo-wschodniej. To już trzecia umowa najmu zawarta między Primark i ECE w Polsce. Otwarcie sklepu jest zaplanowane na kolejny rok finansowy Primark (między wrześniem 2025 a wrześniem 2026).
– „Felicity Lublin to jedno z najważniejszych miejsc na handlowej mapie regionu, które oferuje swoim klientom nie tylko bogatą ofertę zakupową, ale także ofertę rozrywkową, jak i gastronomiczną. Wierzymy, że planowane otwarcie sklepu Primark stworzy dodatkową synergię i jeszcze bardziej umocni pozycję Felicity Lublin wśród centrów handlowych w regionie” – mówi Szymon Skwierczyński, ECE Projektmanagement Polska.
– „Rozwój biznesu w regionie CEE pozostaje dla nas najwyższym priorytetem i nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska jest dla nas kluczowym rynkiem, dlatego Primark nadal rozszerza swoją obecność. Od otwarcia naszego pierwszego sklepu zaledwie 4 lata temu zbudowaliśmy i rozwinęliśmy niezwykle silny biznes z lojalną i stale powiększającą się bazą klientów. Jesteśmy dumni z tego, jak ciepło przyjęli nas nasi klienci i jak wracają, gdy rozwijamy się z roku na rok” – podkreśla Maciej Podwojski, Head of Sales CEE w Primark.
Ekspansja Primark w Polsce
Primark planuje inwestycję o wartości ponad 25 milionów euro. Otworzy trzy nowe sklepy. Ta rozbudowa zwiększy liczbę lokalizacji Primark w Polsce do 10 oraz poszerzy powierzchnię handlową o ponad 25%.
Nowe sklepy powstaną w Felicity w Lublinie, Atrium Biała w Białymstoku oraz w centrum handlowym Promenada w Warszawie. Otwarcia zaplanowano na lata finansowe 2025/2026 i 2026/2027.
Wyjątkowe doświadczenia zakupowe i przestrzeń atrakcyjna dla klientów to priorytety tworzenia każdego sklepu Primark. Wszystkie trzy nowe lokalizacje zostaną zaprojektowane w ten sposób, oferując szeroki wybór najnowszych trendów w modzie oraz artykułów codziennego użytku, w tym odzież, kosmetyki, produkty lifestyle’owe i wyposażenie domu.
Primark zadebiutował w Polsce cztery lata temu, otwierając swój pierwszy sklep w Galerii Młociny w Warszawie. Od tego czasu marka dynamicznie się rozwija, rozszerzając swoją sieć do siedmiu lokalizacji, posiadając sklepy w Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi i Bydgoszczy.
Primark kontynuuje rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej, kończąc 2024 rok z 16 sklepami na sześciu rynkach. W 2024 r. minęło pięć lat, odkąd marka zadebiutowała w tym regionie, otwierając pierwszy sklep w Lublanie na Słowenii. Od tego czasu firma zwiększyła swoją obecność w Polsce (7 sklepów), Czechach (3 sklepy), Rumunii (3 sklepy), Słowacji (1 sklep) i na Węgrzech (1 sklep).