Rohlig SUUS inwestuje pod Białymstokiem

Orzech

Rohlig SUUS Logistics kontynuuje inwestycje w Polsce. Tym razem w północno-wschodniej części naszego kraju. Firma uruchomiła skład celny oraz magazyn czasowego składowania w oddziale w Choroszczy k. Białegostoku.

Rohlig SUUS Logistics jest jednym z największych operatorów logistycznych w Europie Środkowej. Firma specjalizuje się w zarządzaniu logistyką i globalnymi łańcuchami dostaw. Realizuje procesy spedycyjne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i intermodalny, a także wdraża projekty logistyki kontraktowej.

Nowa inwestycja znacznie zwiększa kompetencje operatora w obsłudze logistycznej towarów importowych i eksportowych firm z Podlasia, a także z krajów bałtyckich. Nowe rozwiązania, o łącznej powierzchni ok. 3 tys. mkw., są częścią otwartego w styczniu 2023 r. nowoczesnego centrum logistycznego.

Obecnie jest to jedyny obiekt w regionie, który – także dzięki systemom regałowym wysokiego składowania – pozwala zarówno na przechowywanie, jak i na obsługę celną towarów wielkogabarytowych. Poza wspomnianą lokalizacją największy polski operator posiada drugi oddział w województwie. W Białymstoku znajduje się magazyn logistyczny oraz terminal cross-dock. Zlokalizowana jest tam także agencja celna wraz z kolejnym magazynem czasowego składowania.

W sumie na Podlasiu SUUS zarządza obecnie powierzchnią operacyjną wynoszącą 7,3 tys. mkw. Pozwala m.in. na efektywne zarządzanie zapasami czy odroczenie zapłaty ceł i podatków do momentu wejścia produktów na rynek.

– Jesteśmy obecni na Podlasiu już 14 lat i z roku na rok widzimy, jak firmy w tym regionie rozwijają się, nie tylko na rynku lokalnym, ale także za granicą. M.in. importują surowce czy fabrykaty do produkcji oraz towary gotowe do dystrybucji z Chin, czy Indii. Jednym z fundamentów rozwoju biznesu w skali globalnej jest kompleksowe wsparcie logistyczne, w tym obsługa celna – tłumaczy Krzysztof Gąsiewski, Regional Director w Rohlig SUUS Logistics.

– Dzięki odpowiedniej lokalizacji i rozwiniętej infrastrukturze transportowej, takiej jak droga Via Carpatia, Białystok stanowi doskonałą bramę logistyczną do Litwy, Łotwy czy Estonii. W SUUSie zapewniamy stałe połączenia w drobnicowym transporcie drogowym z białostockiego oddziału na tym kierunku. Dlatego nasza nowa inwestycja to także odpowiedź na zapotrzebowanie firm działających na rynkach krajów bałtyckich, które importują i eksportują towary poprzez Polskę – dodaje.

Skład celny oraz magazyn czasowego składowania stanowią uzupełnienie kompleksowej oferty logistycznej SUUSa na Podlasiu. W regionie operator oferuje także magazynowanie, przeładunki, kompletację, dekonsolidację kontenerów morskich i kolejowych, obsługę e-commerce oraz szeroki zakres usług dodanych, np. banderolowanie, tworzenie zestawów promocyjnych czy etykietowanie. Zapewnia również dystrybucję towarów na rynku polskim i do wspomnianych krajów bałtyckich.

– W składzie celnym towary mogą być przechowywane bezterminowo. Pozwala to naszym klientom na efektywne zarządzanie stanem magazynowym, a także płynnością finansową, m.in. poprzez odroczenie płatności ceł czy podatków akcyzowego i VAT, do momentu wprowadzenia produktów do obrotu – tłumaczy Mirosław Kłósek, Customs Product Director w Rohlig SUUS Logistics.

– Co więcej, w składzie celnym możemy uzupełnić towar o niezbędne na danym rynku oznaczenia czy instrukcje, a także wykonać szereg innych usług dodanych, np. oklejanie opakowań, banderolowanie i etykietowanie. Z kolei przechowywanie w magazynie czasowego składowania jest ograniczone czasowo i nie pozwala na dokonywanie żadnych zmian na produktach – dodaje.

Takie rozwiązanie stosuje się najczęściej, gdy towar oczekuje na odprawę celną i wymaga uzupełnienia niezbędnych dokumentów Inwestycja na Podlasiu to 10. skład celny i 11. magazyn czasowego składowania SUUSa.

Ponadto operator posiada 14 agencji celnych oraz ponad 60 miejsc uznanych.

O firmie Rohlig SUUS Logistics:

Rohlig SUUS Logistics jest jednym z największych operatorów logistycznych w Europie Środkowej. Firma specjalizuje się w zarządzaniu logistyką i globalnymi łańcuchami dostaw. Realizuje procesy spedycyjne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i intermodalny, a także wdraża projekty logistyki kontraktowej. W 2022 r. spółka wygenerowała przychody w wysokości 2,291 mld zł.

Firma zatrudnia obecnie około 2100 pracowników w ponad 30 oddziałach w 7 krajach i zarządza ponad 350 000 mkw. powierzchni magazynowej.