Rusza produkcja kolejnych polskich baterii w fabryce Green Cell

Orzech

Kolejne polskie baterie trafią na rynki europejskie. Do produktów Green Cell z kategorii e-bike wytwarzanych w Skawinie pod Krakowem dołączą cztery modele baterii typu silverfish.

Tuż przed rozpoczęciem sezonu rowerowego z taśm produkcyjnych polskiej fabryki Green Cell zjechały pierwsze egzemplarze baterii typu silverfish (przeznaczonej do montażu w bagażniku lub tylnej części ramy). To kolejny rodzaj akumulatorów do rowerów elektrycznych wytwarzanych w należącym do producenta zakładzie w Skawinie.

Bateria dla kurierów rowerowych i nie tylko

Poszerzenie rowerowego asortymentu Green Cell o baterie typu silverfish to odpowiedź na potrzeby rosnącego rynku e-bike.

– Mówimy o uniwersalnej baterii, wykorzystywanej nie tylko w rowerach rekreacyjnych, ale coraz popularniejszych rowerach cargo. Silverfisha widujemy często np. u kurierów rowerowych, bo jego budowa umożliwia szybką wymianę baterii i powrót na trasę – opisuje Jeremiasz Zawada, kierownik produkcji w Green Cell.

Chcąc zagwarantować przyszłym użytkownikom najwyższą jakość baterii, producent zdecydował, by oferowane dotąd oraz zupełnie nowe modele silverfisha powstawały w 100% w Polsce. Oznacza to pełną kontrolę nad procesem produkcyjnym - począwszy od projektu baterii powstającego w dziale badań i rozwoju, poprzez dobór i transport komponentów, składanie pakietów, aż po testy końcowe, pakowanie i wysyłkę bezpośrednio z fabryki.

– Proces sortowania ogniw wykorzystywanych w naszych bateriach, staranne zgrzewanie pakietów i uwzględnienie inteligentnego systemu BMS zapewniają im bezawaryjność i jak najlepszy zasięg dostosowany do stylu jazdy cyklisty. To faktycznie robi różnicę, budując naszą renomę wśród użytkowników – przekonuje Jeremiasz Zawada.

Baterie z linii PowerMove Silverfish oferowane będą w czterech odsłonach - dwa modele o pojemności 10,4 Ah (24 i 36 V) oraz dwa modele o pojemności 11,6 Ah (24 i 36 V). W zestawie z szyną do montażu, ładowarką i kluczykami zabezpieczającymi pakowane będą w eko pudełka ze zminimalizowaną powierzchnią nadruku.

Green Cell w trendzie mikromobilności

Przepustowość otwartej w 2022 roku skawińskiej fabryki Green Cell pozwoli wprowadzić na rynek nawet do 75 tys. baterii w skali roku. Do tej pory zakład produkował m.in. baterie do rowerów elektrycznych typu hailong (bidonowe) czy wózków inwalidzkich.

– Aby myśleć poważnie o jakościowych produktach, trzeba je zrozumieć, a jedyną drogą do tego jest produkcja in-house – uważa Paweł Ochyński, założyciel Green Cell.

– Wykorzystując trend mikromobilności, udoskonalamy nasze baterie, przygotowując się tym samym do produkcji większych systemów bateryjnych w przyszłości – zapowiada.

W najbliższych miesiącach Green Cell planuje przeniesienie do skawińskiej fabryki produkcji swoich najbardziej pojemnych powerbanków PowerPlay Ultra oraz kabli do ładowania samochodów elektrycznych.