Koreańska firma LS Cable & System Poland uzyskała 5 lipca zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park" w Podstrefie Dzierżoniów, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej.
Inwestor ma zainwestować ponad 9 mln dol w fabrykę części do akumulatorów zasilających auta elektryczne. Powierzchnia zakładu w Dzierżonowie wyniesie prawie 10 tys. mkw. i posadowiony będzie na działce o powierzchni 26,4 tys. mkw.
Inwestor ma zainwestować ponad 9 mln dol w fabrykę części do akumulatorów zasilających auta elektryczne. Powierzchnia zakładu w Dzierżonowie wyniesie prawie 10 tys. mkw. i posadowiony będzie na działce o powierzchni 26,4 tys. mkw.
Polska fabryka, która ma powstać w Dzierżoniowie, na Dolnym Śląsku, będzie pierwszą inwestycją tego koreańskiego koncernu w Europie. Ma zaopatrywać w części do akumulatorów cały europejski rynek. Moc produkcyjna fabryki, która ma powstać w Dzierżoniowie, powinna wystarczyć do wytworzenia części do akumulatorów dla ok. 200 tys. aut rocznie.
Początkowo LS Cable & System planował w Polsce tylko produkcję komponentów do baterii litowo-jonowych, ale firma zadecydowała się na rozszerzeniu produkcji o światłowody ze względu na duży popyt na te wyroby. Inwestor nie wyklucza w przyszłości zwiększenia swojej inwestycji w Dzierżoniowie.
Według planów inwestora produkcja w dolnośląskiej fabryce ma ruszyć w 2019 roku. Na razie inwestor nie ujawnił ile osób znajdzie docelowo pracę w fabryce w Dzierżoniowie.
Według planów inwestora produkcja w dolnośląskiej fabryce ma ruszyć w 2019 roku. Na razie inwestor nie ujawnił ile osób znajdzie docelowo pracę w fabryce w Dzierżoniowie.
Dla koreańskiej firmy fabryka w Polsce będzie piątą tego rodzaju zagraniczną inwestycją – po inwestycjach w USA, Chinach, Wietnamie i Indiach.
Wybór Polski i Dolnego Śląska na nową inwestycję LS Cable & System nie był przypadkowy. Zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od Dzierżoniowa, w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych powstaje ogromna fabryka baterii do samochodów elektrycznych, którą buduje inny koreański koncern LG Chem. LS Cable & System będzie jednym z kooperantów tej fabryki.