Wielka fabryka baterii do e-aut SK Energy jednak nie powstanie w Polsce

Wielka fabryka baterii do e-aut SK Energy jednak nie powstanie w Polsce

Dolny Śląsk
Orzech
Orzech
REKLAMA
Wielka, nowoczesna fabryka baterii do e-aut za 650 mln euro niestety nie powstanie w Polsce. Koreański SK Innovation (spółka zależna SK Energy), który niedawno dostał kontrakt na produkcję baterii do e-aut koncernu Daimler-Benz (Mercedes), zbuduje fabrykę za 650 mln euro na Węgrzech. Koreański koncern SK Innovation Co. poinformował 30 listopada br., że wybuduje fabrykę baterii litowo-jonowych w Komarom na Węgrzech. 
Przypomnijmy, że o tą inwestycję walczyła również Polska, a dokładniej Dolny Śląsk. Według nieoficjalnych informacji "Pulsu Biznesu" koreański inwestor potrzebował 40 ha działkę z dostępem do dużej ilości wody. Niestety okazało się, że nie było działki, która byłaby dostępna do zrealizowania na niej tej wielkiej inwestycji w krótkim czasie i bez olbrzymich nakładów inwestycyjnych.

Cytowany przez "Puls Biznesu" prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) Tomasz Pisula podejrzewa jednak, że najważniejszym powodem oddalania się wizji inwestycji SK Innovation jest zapowiedź ponad trzykrotnego zwiększenia przez LG Chem nakładów w Polsce – chodzi o fabrykę w Kobierzycach pod Wrocławiem, która zatrudni dodatkowe 1,6 tys. osób.

REKLAMA
SK Energy, zamierza rozpocząć prace budowlane w lutym 2018 roku. Zakład, o pow. 430 tys. mkw. rozpocznie produkcję na początku 2020 roku. Moce produkcyjne fabryki mają wynosić 7,5 GWh rocznie. Fabryka będzie zaopatrywała w baterie litowo-jonowe nie tylko Mercedesa, ale również innych europejskich producentów aut. 
Przypomnijmy, że w produkcję baterii litowo-jonowych na Węgrzech (w mieście Göd) zainwestował równowartość 320 mln euro inny koncern z Korei – Samsung.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA