Dolny Śląsk: LG Chem Energy planuje kolejną wielką fabrykę baterii do e-aut

Dolny Śląsk: LG Chem Energy planuje kolejną wielką fabrykę baterii do e-aut

Orzech
Orzech
REKLAMA
Koreański koncern LG Chem Energy, który pod Wrocławiem, w gminie Kobierzyce kończy budowę swojej fabryki baterii do e-aut zapowiedział właśnie budowę drugiej fabryki, podobnej wielkości. Jest to spowodowane wielką ilością zamówień od producentów samochodów z całej Europy.
Kolejna fabryka tego koncernu najprawdopodobniej również będzie zlokalizowana w Polsce. Plany dotyczące kolejnego zakładu są już na bardzo zaawansowanym etapie. Decyzja o wyborze lokalizacji być może zostanie podjęta jeszcze w tym roku. Budowa nowej fabryki musi ruszyć do czerwca przyszłego roku. 
Jednym z istotnych czynników wpływających na wybór miejsca pod zakład będzie dostęp do pracowników. 
REKLAMA
Nieoficjalnie wymienia się dwie lokalizacje na Dolnym Śląsku: kolejną w gminie Kobierzyce (tu jednak problemem może być brak odpowiedniej ilości pracowników) oraz tereny w gminie Jawor, w pobliżu wielkiej fabryki Daimlera (produkcja najnowszej generacji silników dla Mercedesa). W przypadku Jawora nie powinno zabraknąć pracowników do takiej wielkiej fabryki. Za tą lokalizacją przemawia także świetne umiejscowienie, bardzo blisko odbiorców baterii od LG Chem Energy, a także znakomita dostępność komunikacyjna oraz stosunkowo jeszcze duże bezrobocie w okolicy. O intensywnych rozmowach z bardzo dużym inwestorem z branży automotive od dłuższego czasu informują także władze Jawora.
Przypomnijmy, jesienią 2016 roku LG Chem Energy ogłosił, że zbuduje fabrykę baterii do samochodów elektrycznych w Biskupicach Podgórnych (gmina Kobierzyce) pod Wrocławiem, zapowiedział że zainwestuje w nią 1,3 mld zł i stworzy minimum 729 miejsc pracy. Już rok później Koreańczycy ogłosili drugi etap: zwiększenie inwestycji o 4,5 mld zł i dołożenie kolejnych 810 etatów. Dodatkowo w najbliższym otoczeniu tej inwestycji, w fabrykach kooperantów pracę znajdzie od 2000 do 3000 osób, a inwestycje mają sięgnąć docelowo ponad 1,5 miliarda złotych.
Baterie z Kobierzyc trafią do niemal wszystkich producentów samochodów elektrycznych, w tym do Daimlera, Porsche, Volvo, Audi, Renault i Jaguara.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA