Rusza projektowanie linii tramwajowej oraz ulic na południu Krakowa

Orzech

Jest umowa na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji nowej linii tramwajowej oraz rozbudowy ulicy Bunscha i budowy ulicy Humboldta na odcinku od pętli Czerwone Maki do zachodniej obwodnicy Krakowa. Kontrakt pomiędzy Zarządem Inwestycji Miejskich a firmą Sweco Polska sp. z o.o. z Poznania został podpisany 30 października.

Na zlecenie ZIM firma Sweco Polska opracuje kilka wariantów koncepcji nowej inwestycji. Spośród nich wskazany zostanie wariant preferowany, w oparciu o który złożony będzie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne.

Zgodnie z założeniem ulica Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1.3 km. Następnie na odcinku od ul. księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowa ul. Skotnicka (ok. 1 km).

Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Jej początek wyznacza pętla „Czerwone Maki P+R”. W przypadku części tramwajowej rozważane są dwie opcje: pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. W ramach drugiej opcji linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie szpitala im. Babińskiego.

W ramach całego zadania wybudowane mają zostać także drogi rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przebudowane będą skrzyżowania, a także wybudowana lub przebudowana infrastruktura podziemna.

Wykonawca – na kompletną realizację zadania, a więc zaproponowanie wariantów koncepcji, uzyskanie wszelkich uzgodnień, wskazanie rozwiązania optymalnego, przygotowanie i złożeniem materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i uzyskanie tej decyzji – będzie miał 22 miesiące licząc od podpisania umowy. Wartość kontraktu to niecałe 2 mln zł.

Źródło: UM Kraków