Poczta Polska przechodzi prawdziwą metamorfozę! Tylko w pierwszym kwartale tego roku ponad 300 placówek w całej Polsce przeszło transformację, zyskując nowy standard ekspozycji towarów. To średnio aż 20 odmienionych punktów w każdym województwie!
• Nowe rozmieszczenie produktów, atrakcyjniejsza oferta i uporządkowany układ to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów i kolejny krok w stronę nowoczesności.
• Dzięki tym zmianom Poczta Polska nie tylko odświeża swój wizerunek, ale również wzmacnia swoją pozycję na rynku usług pocztowych i handlowych.
• A to dopiero początek – docelowo projekt obejmie placówki w całym kraju!
Wcześniej w ramach pilotażu programu standaryzacji zostały zmienione 34 placówki pocztowe - obecnie w nowym standardzie funkcjonuje już więc dokładnie 335 placówek. Wprowadzone zmiany obejmują inne rozmieszczenie mebli oraz ustandaryzowany sposób prezentacji towarów.
Regały są ustawione w sposób zapewniający łatwy dostęp do produktów i umożliwiający intuicyjne poruszanie się w placówkach. Produkty są układane według określonych, wystandaryzowanych planów, co zapewnia jednolity i estetyczny wygląd ekspozycji.
Wprowadzono też nową rolę – frontmana, czyli osoby, która aktywnie wspiera klientów w zakupach, polecając produkty z oferty handlowej oraz pomagając w odnalezieniu poszukiwanych artykułów. Nowy standard ekspozycji, poza aspektem wizualnym, ułatwia klientom sprawne i szybkie zakupy oraz zachęca do powrotu po kolejne.
– Zmieniając wygląd naszych placówek, chcemy drobnymi zmianami poprawić komfort klientów w placówkach i ich estetyczne doznania. Zależy nam także na odświeżeniu wizerunku Poczty Polskiej i zwiększeniu konkurencyjności na rynku usług pocztowych oraz handlowych, a docelowo zwiększeniu przychodów Spółki. 335 placówek to początek, ale zmiany już są zauważane przez klientów. Często dotyczą one najpopularniejszych placówek w danych regionach, które teraz spełniają nową rolę placówki usługowo-handlowej – mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Projekt zmian w powyższym obszarze placówek koordynowany jest przez menadżerów z dużym doświadczeniem w szeroko rozumianym projektowaniu i zarządzaniu sprzedażą oraz w realizacji projektów rebrandingu dla dużych sieci sprzedaży. Wspiera ich m.in. kilkunastu przeszkolonych merchandiserów, wyłonionych spośród pracowników Poczty Polskiej. Projekt standaryzacji ekspozycji będzie kontynuowany w kolejnych placówkach na terenie całego kraju.
Warto podkreślić, że już przeprowadzony wcześniej pilotaż projektu przyniósł wymierne rezultaty: średni wzrost prowizji netto plasuje się na poziomie 116,59% – w porównaniu do wyników osiąganych przed wdrożeniem zmian. Skuteczność tych działań potwierdzają nie tylko konkretne liczby, ale także pozytywne opinie klientów. Jak wynika z wewnętrznych badań Poczty Polskiej, niemal 96% badanych osób pozytywnie oceniło nową estetykę ekspozycji handlowej, a 91,5% uważa, że dostępny w placówkach asortyment jest zróżnicowany i lepszej jakości.
Modernizacja placówek pocztowych wpisuje się w szeroko zakrojoną strategię rozwoju i adaptacji Poczty Polskiej do zmieniających się warunków rynkowych oraz oczekiwań klientów. Inwestycje w jakość obsługi, estetykę placówek i atrakcyjność oferty mają na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale przede wszystkim budowanie długofalowych relacji z klientami, opartych na zaufaniu i profesjonalizmie. Wszystko to wynika z Planu Transformacji przedstawionego 14 sierpnia 2024 roku przez prezesa Poczty Polskiej Sebastiana Mikosza i wprowadzonego w życie przez zarząd spółki.