Polska sieć hard dyskontów Vollmart, rozwijana przez Brand Distribution Group, ogłosiła ambitną pięcioletnią strategię. Firma planuje kilkukrotnie zwiększyć liczbę sklepów i poszukuje lokali użytkowych w całym kraju. Celem jest stworzenie ogólnopolskiej marki, która wyróżnia się niższymi cenami i nowoczesnym modelem sprzedaży.
Vollmart chce być marką ogólnopolską
Dotychczas sieć otworzyła 12 sklepów w Polsce, ale na LinkedIn podkreśliła, że ma znacznie większe plany:
– „Chcemy być rozpoznawalną marką o zasięgu ogólnopolskim” – podkreśla Vollmart.
Firma reaguje na liczne komentarze w mediach społecznościowych, w których klienci proszą o otwarcie placówek w kolejnych miastach. Na początku listopada sieć poinformowała, że poszukuje lokali użytkowych o powierzchni od 850 do 1200 metrów kwadratowych na terenie całej Polski.
Hard dyskont – niższe ceny i prosty model sprzedaży
Vollmart oferuje około 1200 produktów, w tym:
• artykuły spożywcze,
• produkty przemysłowe,
• kosmetyki i chemię gospodarczą.
Sieć zapewnia, że ceny są niższe nawet o 20% od lokalnej konkurencji. Model hard dyskontu oznacza:
• rezygnację z reklam i gazetek,
• sprzedaż towarów prosto z palet i kartonów,
• minimalizację kosztów operacyjnych i marketingowych.
Strategia na najbliższe lata
Vollmart podkreśla, że jest pionierem nowoczesnego modelu hard dyskontu w Polsce.
– "Jesteśmy pionierem nowoczesnego modelu hard dyskontu w Polsce. To oznacza minimalizację zbędnych kosztów i optymalizację procesów" – informuje spółka.
Określenie "hard dyskont" oznacza, że sieć rezygnuje z reklam i gazetek, aby ograniczyć koszty marketingowe. Natomiast towary w tych sklepach sprzedawane są prosto z palet i kartonów, aby zredukować koszty operacyjne.
Pięcioletnia strategia zakłada:
• kilkukrotne zwiększenie liczby sklepów,
• budowę rozpoznawalnej marki w całym kraju,
• dalszą optymalizację procesów i kosztów.