Sprawniej koleją przez nowy most w Przemyślu

Orzech

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umożliwiły przejazd pociągów po drugiej nitce wybudowanego mostu kolejowego w Przemyślu. Nowa przeprawa zapewnia sprawny i bezpieczny ruch pociągów na trasie Kraków – Medyka. To efekt inwestycji zarządcy infrastruktury za blisko 67 mln zł netto, współfinansowanej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Nowy most w Przemyślu, usytuowany między rozsuniętymi elementami zabytkowej przeprawy korzystnie wpisał się w panoramę miasta. Obiekt znajduje się na linii nr 91 Kraków – Medyka, ważnej trasie dla ruchu krajowego, regionalnego i międzynarodowego. Prace zrealizowano w zaplanowanym terminie.

Z końcem roku, po wykonaniu prób obciążeniowych do użytku oddana została druga nowa nitka mostu. Teraz ruch pociągów odbywa się już dwutorowo po dwóch nowych konstrukcjach. W listopadzie ubiegłego roku umożliwiono przejazdy po torze nr 1.

Dzięki inwestycji PLK S.A. nowe obiekty gwarantują sprawne oraz bezpieczne przejazdy na linii nr 91 Kraków – Medyka. Przewoźnikom umożliwią tworzenie lepszej oferty podróży koleją. Przedsięwzięcie zrealizowano według koncepcji, pozwalającej na zachowanie w przestrzeni miasta zabytkowych elementów kolejowej przeprawy. Jedna stara nitka będzie zaadaptowana na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Druga zostanie wykorzystana przez Muzeum Ziemi Przemyskiej.

Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu nad rzeką San za 66,6 mln zł netto realizowana jest w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Celem przedsięwzięcia jest poprawa spójności sieci kolejowej, wzrost bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP PLK S.A.