Na stacji Warszawa Gdańska kończą się prace konstrukcyjne nowego, 180-metrowego przejścia podziemnego pod torami i peronami. Będzie gotowe w drugim kwartale 2026 roku. Ułatwi dojście na perony i do pociągów oraz przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Prace za 80 mln zł netto prowadzone są ze środków budżetowych. Peron 4 został już itwarty.
Szerszy kontekst inwestycji i finansowanie
Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska to część szerszego planu inwestycyjnego w stolicy, związanego m.in. z planowaną przebudową linii średnicowej i stacji Warszawa Wschodnia. Dodatkowe przejście pod torami oraz nowe wyjścia z peronów pozwolą równomiernie rozłożyć ruch pasażerów na stacji, zwiększając komfort i bezpieczeństwo podróży.
Prace związane z budową nowego przejścia oraz modernizacją peronów realizowane przez firmę PORR S.A są ze środków budżetowych, a ich koszt wynosi około 80 mln zł netto. Zakończenie zasadniczych prac oraz udostępnienie wszystkich peronów planowane jest w I kwartale 2026 roku. Nowe przejście dostępne będzie w II kwartale 2026 roku.
Zmiany w harmonogramie prac wynikają z trudności napotkanych na placu budowy. W trakcie robót odkryto nieoznaczone wcześniej kable, inne niż zakładano warunki gruntu i wody, a także gruz i fragmenty betonu pod ziemią. Wszystko to wymagało dodatkowych prac i dostosowania planu budowy.