Trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką [FILMY + ZDJĘCIA]

Orzech

Stacja Warszawa Zachodnia zmienia się dla podróżnych. W nocy z 8 na 9 maja rozpoczęła się budowa zadaszenia kładki dla pieszych przy peronach nr 4 i 5. Prace przy montażu dachu będą prowadzone etapami, podczas planowanych nocnych 5-cio godzinnych przerw w ruchu.

Wykonawca przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, wykorzystując nocne przerwy w ruchu pociągów, zaplanował montaż zadaszenia nad kładką dla pieszych. Ze względu na zakres robót wprowadzone zostaną zmiany w poruszaniu się pasażerów na stacji.

Do 19 maja, zaplanowano prace przy montażu konstrukcji stalowej zadaszenia nad kładką dla pieszych w rejonie budowanych peronów nr 4 i 5 na stacji Warszawa Zachodnia. Zakres prac wymaga strefy bezpieczeństwa. Kładka dla pieszych na stacji Warszawa Zachodnia będzie zamknięta w godzinach nocnych od godz. 23.00 do 4.00.

Zmiany w organizacji ruchu dla pieszych, wprowadzone będą w nocy od 8/9 maja do 12/13 maja oraz od 15/16 maja do 19/20 maja br. Prace przy montażu dachu będą wykonywane etapowo podczas planowanych 5-cio godzinnych przerw w ruchu pociągów.

Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przebudowuje perony 3, 4 i 5. Budowane jest zadaszenie i szerszy tunel dla pieszych łączący stację z Wolą i Ochotą. Kolejny ważny etap inwestycji przewidziany jest od 25 czerwca do 2 września. Wykonawca rozpocznie przebudowę dwóch torów podmiejskich od strony wschodniej stacji wraz z rozjazdami.Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską.

Warszawa Zachodnia to strategiczna pod względem ruchu pasażerskiego stacja kolejowa w Polsce, z której codziennie korzysta około 60 tysięcy osób, a liczba ta będzie się sukcesywnie zwiększać i według najnowszych prognoz ma osiągnąć poziom nawet 120 tysięcy do 2030 roku.

Źródło: PKP PLK