Nestlé w Polsce, na podstawie analizy PwC, prezentuje dane ekonomiczne, z których wynika, że w 2023 roku dzięki swojej działalności wygenerowało 20,1 miliarda złotych wartości dodanej oraz wsparło utrzymanie 45,2 tysięcy miejsc pracy. W opublikowanym raporcie przedstawiono również informacje dotyczące wpływu społecznego firmy w ostatnich latach.
Od ponad 30 lat Nestlé umacnia swoją obecność w Polsce, sukcesywnie wprowadzając na rynek znane na całym świecie marki, takie jak NESQUIK, NESCAFÉ czy KITKAT, a także rozwijając tradycyjne polskie brandy jak WINIARY, BOBO FRUT czy PRINCESSA oraz inwestując w lokalne zakłady produkcyjne.
Po 32 latach dynamicznego rozwoju, portfolio Nestlé w Polsce to dziś 70 marek i 1600 produktów, z których znacząca część jest wytwarzana w 7 fabrykach znajdujących się w Kargowej, Kaliszu, Rzeszowie, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Toruniu i Lubiczu.
Nestlé w Polsce to także sześć centrów badawczo-rozwojowych oraz Biuro Główne w Warszawie. Rozbudowana sieć produkcyjna i biznesowa generuje miejsca pracy i stymuluje lokalny przemysł. Szczegółowy wpływ działań Nestlé na polską ekonomię przedstawia opublikowany właśnie raport, który przygotowała firma PwC.
Z danych zawartych w opracowaniu wynika, że w 2023 roku Nestlé w Polsce wygenerowało 20,1 mld zł wartości dodanej dla gospodarki (poprzez inwestycje, zatrudnienie i zakupy od lokalnych dostawców) – co stanowiło 0,6% polskiego PKB. Dzięki działalności Nestlé w Polsce budżet państwa został zasilony kwotą o wartości 1,7 mld zł (przede wszystkim w formie podatków).
– Długoletnia obecność Nestlé w Polsce to historia konsekwentnego rozwoju, inwestycji i adaptacji do zmieniających się potrzeb konsumenta, co czyni firmę kluczowym graczem w polskim sektorze spożywczym. Jednak pragniemy być postrzegani nie tylko przez pryzmat znanych marek, ale również jako godny zaufania partner, generujący wartość dodaną dla kraju. Nasz wpływ na polską gospodarkę to wynik skutecznej realizacji długofalowej strategii inwestycyjnej, która kładzie szczególny nacisk na rozwój lokalnej działalności. Sektorami na które mamy największy wpływ w kraju, są produkcja, handel detaliczny i rolnictwo – podkreśla Aleksander Wasilewski, Prezes Zarządu Nestlé Polska.
Tysiące miejsc pracy
Spółki Nestlé w Polsce zatrudniają łącznie 6,3 tys. pracowników w Biurze Głównym oraz w zakładach produkcyjnych. Ponadto działalność firm wsparła utrzymanie 24 tys. miejsc pracy w całym łańcuchu wartości. Wydatki związane z działalnością spółek wpłynęły na kolejne 14,9 tys. miejsc pracy. Oznacza to, że Nestlé aktywnie przyczyniło się do utrzymania 45,2 tys. etatów w Polsce.
Nestlé w Polsce angażuje się w programy społeczne, inicjatywy edukacyjne i aktywności promujące prawidłowe nawyki żywieniowe (między innymi „Lekkoatletyka dla każdego!” czy „Nestlé Baby&me”).
W raporcie, opracowanym przez PwC na zlecenie Nestlé, znaleźć można podsumowanie zaangażowania przedsiębiorstwa w wybrane inicjatywy pomocowe. Firma aktywnie wspiera potrzebujących, współpracując z organizacjami takimi jak Polski Czerwony Krzyż, Federacja Polskich Banków Żywności czy Caritas Polska. W ostatnich latach Nestlé przekazało produkty o łącznej wartości ponad 50 mln zł.