Łódź realizuje kolejną ogromną inwestycję drogową. Zmodernizowane zostaną 3 kilometry ulicy Przybyszewskiego. Po remoncie pojedziemy po nowych wiaduktach, torach dostosowanych do niskoemisyjnych tramwajów i równej jezdni. Wyremontowane zostaną także chodniki, oświetlenie uliczne, a wzdłuż inwestycji pojawi się dodatkowa zieleń. Wartość inwestycji to prawie 87 mln zł.
Nowe wiadukty będą miały po trzy pasy. Zarówno autobusy, jak i tramwaje MPK Łódź mają się poruszać środkową estakadą. Powstanie węzeł komunikacyjny tramwajowo-autobusowo-kolejowy, przy ul. Niciarnianej oraz ul. Papierniczej. Tu też powstaną parkingi, które umożliwią pozostawienie samochodu osobom chcącym udać się w dalszą podróż środkami komunikacji miejskiej.
– Ulica Przybyszewskiego zostanie przebudowana na długości 3 kilometrów. Inwestycja jest podzielona na trzy części i każdą zrealizuje inna firma. Wykonawcy wyremontują torowisko, położą równą jezdnię, proste chodniki i postawią nowe wiadukty. Przebudują również jedno z najgorszych skrzyżowań w Łodzi, czyli to z ulicą Kilińskiego. Zdajemy sobie sprawę, że remont tak ważnej trasy, która łączy centrum miasta z wieloma osiedlami spowoduje sporo utrudnień i prosimy o wyrozumiałość. Robimy to wszystko po to, żeby transport w Łodzi był na miarę XXI w. – mówi Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju UMŁ.
Trwa budowa wiaduktów w ul. Przybyszewskiego. Wiadukty na Przybyszewskiego (dwa drogowe i jeden tramwajowy) zostaną rozebrane i wybudowane od nowa. Inwestycja jest realizowana etapami. Jako pierwszy rozebrany został wiadukt północny, a gdy zostanie odbudowany, do rozbiórki pójdą wiadukty tramwajowy i południowy.
Nowe wiadukty na ul. Przybyszewskiego mają być oddane do użytku do końca 2023 r.
Nowoczesny tramwaj
Aby ul. Przybyszewskiego była po przebudowie i komfortowa, i bezpieczna, miasto przeprowadziło audyt projektu z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Analizowano tam m.in. kształt skrzyżowań i zasadność poszerzania jezdni.
Przygotowując projekty, miasto zorganizowało także spotkania z przyszłymi użytkownikami ulicy, a jednym z ich efektów jest np. uwzględnienie budowy wjazdu rowerowego z ul. Przybyszewskiego do parku Reymonta.
– Po przebudowie ul. Przybyszewskiego zostanie przystosowana do potrzeb komunikacji miejskiej godnej XXI w. Jej kręgosłupem i główną osią mają być nowoczesne tramwaje. By właśnie takie jeździły po Łodzi, potrzebujemy nowoczesnych tras. Szybkich i wygodnych. Przebudujemy więc wszystkie przystanki. Będą wyniesione nad jezdnię, aby komfortowo korzystali z nich seniorzy i osoby z niepełnosprawnościami. Przebudowa ulicy Przybyszewskiego to obok remontu ul. Wojska Polskiego ostatni tak potężny projekt w rozwoju komunikacji tramwajowej. Będziemy oczywiście realizować jeszcze kolejne inwestycje, ale już nie tak duże i mniej uciążliwe. W 2023 r. będziemy mieli zmodernizowaną niemal całą sieć tramwajową oraz wygodny i nowoczesny tramwaj łączący wszystkie dzielnice Łodzi – mówi Kolczyński.