Inwestycja znajduje się na terenie dzielnicy Praga-Północ i polegała na przebudowie ul. Wybrzeże Szczecińskie i ul. Wybrzeże Helskie od ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. Zakres opracowania obejmował odcinek o długości ok. 2,2 km.
Celem inwestycji była budowa zabezpieczenia przeciwpowodziowego oraz rozbudowa ciągu ul. Wybrzeże Szczecińskie – ul. Wybrzeże Helskie z uwzględnieniem potrzeb ruchu rowerowego oraz pieszego. Projekt uwzględniał rozmieszczenie mobilnych zapór przeciwpowodziowych umożliwiających zabezpieczenie terenu zalewowego w przypadku podwyższonego stanu wód na rzece Wiśle.
ZAKRES PRAC
Przyjęty wariant przebudowy ulicy zakłada pozostawienie dotychczasowej liczby pasów (dwa pasy na północ, jeden pas na południe) i ujednolicenie ich szerokości do 3,25 m.
Podstawowe parametry drogi:
- Klasa techniczna ulicy: G
- Prędkość projektowa [Vp]: 50 km/h (ograniczona oznakowaniem pionowym)
- Prędkość miarodajna [Vm]: 60 km/h
- Przekrój uliczny: 3 x 3,25 m
- Szerokość jezdni: 9,75 m
- Minimalna szerokość chodników: 2,00 m
- Minimalna szerokość ścieżki rowerowej: 2,00 m
- Skrajnia drogowa pionowa: 4,6 m
- Skrajnia rowerowa pozioma: 0,25-0,50 m
Główne założenia dokumentacji projektowej to:
- pozostawienie kierunków pasów ruchu zgodnie ze stanem istniejącym;
- utrzymanie skrzyżowania ul. Wybrzeże Helskie/ul. Kłopotowskiego;
- utrzymanie istniejącej geometrii skrzyżowań z zapewnieniem odpowiednich szerokości korytarzy ruchu (przejezdność);
- utrzymanie przejścia dla pieszych w okolicy mostu Śląsko-Dąbrowskiego oraz lokalizacja dodatkowych przejść dla pieszych na skrzyżowaniach: ul. Wybrzeże Szczecińskie/ul. Okrzei (wlot północny); ul. Wybrzeże Helskie/ul. Ratuszowa (wlot południowy);
- poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych poprzez zastosowanie wzbudzanej sygnalizacji świetlnej;
- poprawa walorów użytkowych ciągu ulic Wybrzeże Szczecińskie – ul. Wybrzeże Helskie poprzez rozbudowę infrastruktury pieszo-rowerowej w postaci budowy drogi rowerowej po stronie wschodniej oraz zachodniej na całym ciągu ulic Wybrzeże Szczecińskie – ul. Wybrzeże Helskie;
- powiązanie nowo projektowanej infrastruktury z istniejącą ścieżką rekreacyjną oraz terenami rekreacyjnymi nad Wisłą, rozbudowa istniejących chodników;
- budowa kładki pieszo-rowerowej (w poziomie ulicy, równolegle do istniejących obiektów drogowych nad Kanałem Praskim);
- rozbiórka nawierzchni oraz przebudowa muru oporowego dla przeprowadzenia chodnika oraz drogi rowerowej na wysokości pomnika Kościuszkowców;
- utrzymanie możliwości parkowania w weekendy i dni świąteczne na skrajnym pasie jezdni na wysokości ZOO;
- poprawa stanu technicznego zejść na teren międzywala Wisły oraz zwiększenie estetyki obszarów przyległych.
Źródło: materiały prasowe