Za ćwierć miliarda złotych modernizowana jest stacja kolejowa Ostróda [FILM]

Orzech

Pasażerowie na stacji Ostróda zyskają oczekiwany standard obsługi. Oba istniejące perony zostaną przebudowane i podwyższone, co umożliwi wygodny dostęp do pociągów. Powstanie nowe wygodne dojście na peron. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach oraz przez nowe nagłośnienie. Przy stacji będzie można zostawić rowery przy zadaszonych stojakach. W ramach prac również stacje i przystanki na odcinku od Rudzienic Suskich do Unieszewa wyposażone zostaną w nowe nagłośnienie oraz zegary.

Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszą dostępność na perony. Ułatwieniem będą windy z tunelu na każdy z peronów. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.

PLK przebudują też przejście podziemne, które będzie wyższe oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wymiana torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy możliwości sprawnego prowadzenia ruchu na stacji i linii kolejowej. Wzmocniona zostanie konstrukcja kamienno-ceglanego mostu nad rzeką Drwęcą. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadba lokalne centrum sterowania w Ostródzie, które będzie nadzorować ruch pociągów na odcinku Olsztyn – Iława.

Stacja w Ostródzie zostanie także dostosowana do lepszej obsługi składów towarowych, które po zakończeniu inwestycji, będą mogły mieć 750 metrów długości. Pozwoli to na przewóz większych ilości ładunku.

Ponad 250 mln zł dla wygodnych podróży

Modernizacja stacji Ostróda oraz przeniesienie sterowania stacjami Rudzienice Suskie, Samborowo, Stare Jabłonki i Biesal do stacji Ostróda finansowane będą w ramach dwóch projektów: „Modernizacja stacji Ostróda” oraz „Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów – etap V” w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Inwestycja zaplanowana jest do realizacji do 2026 roku. Wartość podpisanej umowy na roboty z firmą Torpol to 254 mln zł. W ramach obu projektów podpisano także umowę z firmą Koltech o wartości 9,1 mln zł na zarządzanie i nadzór nad realizacją inwestycji.

Coraz więcej efektów dla podróżnych na linii Iława – Olsztyn

Przebudowa stacji w Ostródzie i przeniesienie sterowania czterema stacjami do stacji Ostróda jest kolejnym etapem przeprowadzonej przez PKP PLK SA kilka lat temu przebudowy linii kolejowej nr 353 na odcinku Olsztyn – Iława. Prace pozwoliły na podwyższenie prędkości pociągów z 100 km/h do 120 km/h. W efekcie skróciło to czas przejazdu. PLK podniosły komfort obsługi podróżnych na 7 stacjach i przystankach w miejscowościach: Rudzienice Suskie, Pikus, Samborowo, Lubajny, Stare Jabłonki, Biesal, Unieszewo i Naterki.