Zabytkowa zajezdnia tramwajowa Helenówek w Łodzi przechodzi metamorfozę [ZDJĘCIA]

Orzech

Budowa konstrukcji zajezdni Helenówek, czyli nowego Zakładu Techniki MPK Łódź została już ukończona. Trwa montaż pierwszych urządzeń oraz torów, którymi wkrótce wjadą do niego tramwaje.

Bryła zajezdni Helenówek została ukończona. Obecnie montowane są okna oraz bramy wjazdowe do hal. Wewnątrz ustawiane są ścianki działowe, które wyznaczą poszczególne pomieszczenia. Montowana także jest instalacja hydrauliczna. W halach zaczynają pojawiać się także pierwsze urządzenia, które już niedługo będą służyły pracownikom zakładu do modernizacji i napraw tramwajów MPK Łódź.

Jako pierwsze zamontowane zostały suwnice, które umożliwią podnoszenie i transportowanie ważących nawet kilka ton elementów. W pomieszczeniach jest już także śrutownia, w której poszczególne elementy będą dokładnie oczyszczane. Tuż obok powstaje lakiernia. W jednym z warsztatów stoi już urządzenie do impregnacji próżniowo-ciśnieniowej silników elektrycznych. Jest także kompresorownia, która zapewni powietrze pod ciśnieniem dla całego zakładu.

Przed budynkiem zajezdni Helenówek rozpoczęły się natomiast prace ziemne przygotowujące teren pod budowę torowisk prowadzących do poszczególnych hal. To nimi wagony będą wjeżdżać do zakładu.

ZDJĘCIA:

Zajezdnia Helenówek. Co tam właściwie będzie?

Zgodnie z planem cała inwestycja ma zakończyć się w drugiej połowie roku. Urządzenia będą montowane etapami. Część maszyn będzie powiem przenoszona z obecnego zakładu, który mieści się przy ul. Tramwajowej.

Nowoczesny Zakład Techniki powstaje na terenie dawnej zajezdni tramwajowej Helenówek. To w nim będą m.in. naprawiane, modernizowane i malowane tramwaje MPK Łódź, a także produkowane części i podzespoły związane z eksploatacją taboru. W nowych halach zaplanowano m.in.: naprawy bieżące, montaż czysty, warsztat elektryczny, warsztat mechaniczny, śrutownię, lakiernię, stolarnię, spawalnię, demontaż, myjnię, pomieszczenia magazynowe, narzędziownie i pomieszczenia pomocnicze.

W obiekcie praca będzie mogła być prowadzona w systemie dwuzmianowym przy łącznym zatrudnieniu 200 pracowników produkcyjnych i 25 biurowych.

Źródło: lodz.pl