Kolejna znana, globalna firma stawia na Łódź i dalszy rozwój w tym jednym z największych miast w Polsce. Tym razem jest to niemiecka spółka bonprix, wchodząca w skład Grupy Otto. Na nową siedzibę został wybrany biurowiec Nowa Fabryczna. Firma zajmie w nim blisko 2 400 metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Nowa, prestiżowa lokalizacja ma wspierać rozwój firmy i umacniać jej pozycję na rynku polskim i międzynarodowym, kontynuując 35-letnią obecność bonprix w Łodzi.
– Z ogromnym entuzjazmem patrzymy na perspektywę przeniesienia naszej siedziby do Nowej Fabrycznej. Ta nowoczesna przestrzeń, zaprojektowana z myślą o efektywnej pracy zespołowej i komforcie pracowników, doskonale odpowiada na nasze potrzeby rozwoju i tworzenia inspirującego środowiska pracy. Wierzymy, że nowa lokalizacja w sercu Łodzi pozwoli nam jeszcze efektywniej realizować nasze cele biznesowe i kontynuować budowanie silnej pozycji bonprix na rynku – podkreśla Maja Biernacka, Dyrektor Zarządzająca bonprix Sp. z o.o.
W procesie wyboru lokalizacji, negocjacji warunków najmu oraz przygotowania koncepcji nowej przestrzeni, bonprix wspierała firma doradcza Brookfield Partners, specjalizująca się w reprezentacji najemców i projektach relokacyjnych.
– Cieszymy się, że mogliśmy wspierać firmę bonprix w jednym z kluczowych procesów najmu powierzchni komercyjnej w Łodzi w ostatnich latach. To dla nas zaszczyt być częścią tak strategicznego projektu, który ma realny wpływ na rozwój działalności bonprix w Polsce oraz na lokalny rynek nieruchomości biurowych. Dzięki zaangażowaniu i świetnej współpracy udało się wypracować rozwiązania, które zapewnią firmie elastyczną, komfortową i nowoczesną przestrzeń do dalszego rozwoju – mówi Katarzyna Stalmach, Starszy Doradca w Brookfield Partners.
Centrum operacyjne bonprix w Łodzi
bonprix jest międzynarodową firmą modową, działającą w formule e-commerce, obsługującą około 10 milionów klientów rocznie w 16 krajach. Zróżnicowana oferta produktowa bonprix obejmuje odzież i akcesoria damskie, asortyment dla mężczyzn i dzieci, a także wybrane produkty do domu i mieszkania.
W Polsce bonprix Sp. z o.o zatrudnia specjalistów w różnorodnych obszarach – od rozwoju produktu i e-commerce, przez marketing i obsługę klienta, po księgowość i IT. Nowe biuro bonprix w Łodzi będzie pełniło rolę ważnego centrum operacyjnego i będzie wspierać dalszy rozwój firmy na rynku polskim i zagranicznym.
Wybór Łodzi na polską siedzibę bonprix okazał się trafną decyzją strategiczną. Miasto od lat umacnia swoją pozycję jako dynamiczny ośrodek biznesowy, oferujący dogodne warunki do rozwoju, dostęp do wykwalifikowanych kadr oraz doskonałą infrastrukturę. bonprix Sp. z o.o. jest związane z Łodzią od 35 lat.
– Cieszę się, że bonprix wiąże swoją przyszłość z Nowym Centrum Łodzi. To przestrzeń, która pokazuje, jak bardzo zmieniło się nasze miasto – oferuje nowoczesne biura, dobrą energię i bliskość wszystkiego, co ważne. Do tego mamy ogromny atut w postaci świetnie wykształconych i zaangażowanych pracowników. To właśnie ten miks sprawia, że Łódź przyciąga inwestorów – podkreśla Adam Pustelnik, Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi.
Nowa Fabryczna, zrealizowana przez renomowaną pracownię medusa group, to pierwszy biurowiec powstały w ramach projektu Nowego Centrum Łodzi. Obiekt posiada certyfikat LEED Gold i zdobył wyróżnienie „Obiekt bez barier”, co czyni go miejscem w pełni przyjaznym dla rodziców z dziećmi, osób starszych i z niepełnosprawnościami. Lokalizacja biurowca, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Łódź Fabryczna, gwarantuje doskonałą dostępność komunikacyjną oraz bogatą infrastrukturę miejską.
– Nowa Fabryczna, zlokalizowana w sercu Nowego Centrum Łodzi, to efekt skutecznej synergii miasta i biznesu. Obiekt zapewnia doskonałe warunki do pracy – oferuje elastyczne powierzchnie biurowe dostępne na wynajem, wysoki standard techniczny oraz certyfikaty zrównoważonego rozwoju, które odpowiadają na potrzeby współczesnych organizacji. Transakcja z bonprix potwierdza nie tylko atrakcyjność naszego budynku, ale również rosnącą pozycję Łodzi jako lokalizacji dla globalnego biznesu. Wierzymy, że bonprix znajdzie tu inspirujące środowisko pracy, które będzie wspierać dalszy rozwój firmy. Nowa Fabryczna to dobry adres - już dziś wybierany jest przez liderów rynku, a jego potencjał wciąż rośnie – mówi Joanna Pałka, Asset Specialist z działu CBRE PM Landlord Services, która pełni rolę i funkcję właściciela obiektu na zlecenie NIAM.