1200 nowych miejsc pracy! Europejski gigant e-commerce inwestuje pod Łodzią

Orzech

Kolejna wielka firma z branży e-commerce stawia na Polskę. Na lokalizację swojej inwestycji wybrała województwo łódzkie. Notino, największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków i produktów zdrowotnych, uruchomił swój pierwszy magazyn w Polsce. Inwestycja o powierzchni 25 tys. mkw. powstała w Głuchowie (powiat skierniewicki), 19 km na południe od Łodzi.

W nowoczesnej hali magazynowej, wyposażonej w najnowsze technologie pracę znajdzie blisko 1 200 osób z okolicznych miejscowości. Magazyn znajdujący się na terenie parku MDC² Park Łódź South, przyczyni się do jeszcze szybszej realizacji zamówień.

Pierwsze produkty zostały dostarczone do magazynu 18 czerwca, a wysyłki zamówień wystartowały 15 lipca. Z Głuchowa produkty będą dystrybuowane na terenie Polski, jak i za granicę. Od lipca dostawy przewidziane są do krajów takich jak Dania, Szwecja, Finlandia oraz Litwa, Łotwa i Estonia, natomiast od sierpnia także do Niemiec. W nowym budynku o powierzchni ponad 25 tys. metrów kwadratowych znajduje się aż 9 tys. metrów regałów, tak by umożliwić obsługę jak największej liczby paczek jednocześnie.

– Uruchomienie magazynu w Głuchowie – niemal w samym sercu Polski – to dla nas kolejny krok w rozwoju na rynku, na którym jesteśmy obecni już od 20 lat. Strategiczne położenie nowego magazynu, jak również wykorzystanie nowoczesnych technologii, które jest mocno zakorzenione w DNA Notino, pozwoli nam na stworzenie jeszcze lepszego doświadczenia zakupowego, poprzez jeszcze szybsze dostawy produktów na terenie Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Finlandii oraz krajów bałtyckich – komentuje Tomáš Hofer, Chief Logistic Officer Notino.

Notino inwestuje w nowe technologie

Notino wypuszcza w świat nawet 90 tys. zamówień każdego dnia, przywiązując szczególną wagę do tego, by produkty dotarły do rąk klientów w sposób bezpieczny i szybki. W związku z tym, magazyn w Głuchowie został wyposażony w najnowsze technologie, takie jak dwie automatyczne linie pakujące i etykietujące przesyłki. Dodatkowo, w obiekcie zaimplementowane zostały inne zaawansowane technologicznie urządzenia, jak: laser grawerujący napisy na wybranych produktach, rentgen służący do kontroli bezpieczeństwa zawartości przesyłek, czy Cubiscan – inteligentne rozwiązanie wykorzystywane do efektywnego mierzenia i ważenia przesyłek.

Planowo, magazyn w Głuchowie zostanie wyposażony w autonomiczne roboty marek Locus i Agilox, liderów na rynku, które przyspieszą transportowanie produktów na terenie magazynu. W obiekcie pojawią się też nowoczesne maszyny umożliwiające automatyczną dystrybucję próbek do pudełek. Wszystko po to, by jeszcze bardziej usprawnić codzienną pracę i przyspieszyć dostarczanie zamówień do kupujących.

Ekologiczne rozwiązania

Magazyn w Głuchowie został wyposażony w przyjazne środowisku rozwiązania. Na dachu budynku zainstalowano system paneli słonecznych o mocy 100 kW oraz automatyczne linie pakujące. Ta technologia z powodzeniem wykorzystywana jest już w magazynach marki w Czechach i we Włoszech, gwarantując pakowanie zamówień w bardziej przyjazny środowisku sposób, zmniejszając zużycie plastiku o ponad 90 proc.

O inwestorze:

Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w 2004 roku w Czechach, z biegiem czasu stając się jednym z najbardziej wpływowych graczy branży kosmetycznej i e-commerce.

Obecnie działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w Internecie oraz 26 sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak DIOR, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé, Estée Lauder i innych.

Portfolio Notino szczyci się ofertą ponad 100 tys. produktów ponad 2 700 marek.