Coraz bliżej do dobudowy drugiej jezdni obwodnicy Kępna

Orzech

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę ok. 4 km drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Wyłoniony w postępowaniu wykonawca to konsorcjum firm: Mirbud (lider) i Kobylarnia, które złożyło ofertę o wartości nieco ponad 69 mln zł.

Głównym kryterium badania ofert była cena (60 proc.), a pod uwagę były brane również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, a także na obiekty mostowe i ich wyposażenie (łącznie 40 proc.). Wykonawca zadeklarował wydłużenie gwarancji jakości o 5 lat dla obu wskazanych asortymentów.

Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj będzie miał 33 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 16 grudnia do 15 marca).

O inwestycji:

Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej około 4-kilometrowej jezdni, jadąc od strony północnej za węzłem Kępno Wschód do węzła Baranów. W ramach inwestycji wykonane zostaną również obiekty pod drugą jezdnię nad drogą powiatową nr 5704P na odcinku Baranów - Jankowy, linią kolejową nr 272 oraz nad rzekami Niesób i Jamica. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Źródło finansowania:

Inwestycja jest finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego.

Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim:

- Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km, podzielonych na następujące odcinki:   

- Szczecinek – Piła o długości około 59 km,

- Piła – Ujście o długości około 20 km,

- Ujście – Oborniki o długości około 43 km,

- Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km,

- Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,

- Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,

- Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.

- Dla 22-kilometrowego odcinka S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik w trwającym postępowaniu przetargowym wpłynęło osiem ofert. Komisja przetargowa analizuje oferty. W pierwszej połowie br. GDDKiA planuje podpisanie umowy z wykonawcą.

- Dla pozostałych odcinków S11 trwają prace projektowe.

- Dla Szczecinek – Piła rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od DŚU. Dla Ostrów Wielkopolski - Kępno uzyskaliśmy DŚU. Z kolei dla Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.

Źródło: GDDKiA