Pierwsze zamówienie obejmuje budowę prawej jezdni zachodniej obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego o długości 11,6 km. Obwodnica łączy realizowany odcinek S3 Szczecin – Gorzów z budowanym fragmentem Gorzów – Międzyrzec Północ. Projektowana jezdnia biegnie równolegle do wybudowanej nitki obwodnicy.
Jezdnia lewa wraz z obiektami, obiekty nad obwodnicą i przepusty zostały wybudowane w poprzednich etapach, dodatkowo zamiast przepustu w ciągu ul. Stalowej należy wybudować kładkę pieszo-rowerową w ciągu ulicy Małyszyńskiej.
Na wybudowanie prawie 12-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej wybrany wykonawca będzie miał nie więcej niż 25 miesięcy od podpisania umowy. Zamawiający przyjął jako kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty cenę (90 procent), gwarancję (5 procent) oraz termin realizacji zamówienia (5 procent).
Planowana inwestycja polega na budowie zachodniej (prawej) jezdni drogi, dostosowaniu jej parametrów do wymogów drogi ekspresowej oraz połączenia projektowanego odcinka: od strony północnej z budowanym dwujezdniowym odcinkiem Gorzów Wielkopolski – węzeł Międzyrzecz Północ oraz od strony południowej z budowanym dwujezdniowym odcinek węzeł Międzyrzecz Południe – węzeł Sulechów.
Dodatkowo, planuje się wybudowanie węzła w miejscu przecięcia drogi ekspresowej z drogą wojewódzką nr 137 (węzeł Międzyrzecz Zachód). Jezdnia lewa wraz z obiektami, obiekty nad obwodnicą i przepusty zostały wybudowane w poprzednim etapie.
W obu postępowaniach, oferty należy składać do 8 lipca tego roku w oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze.