Ogłoszono przetargi na prace przygotowawcze dla A4 i S5

Ogłoszono przetargi na prace przygotowawcze dla A4 i S5

REKLAMA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała przetargi na opracowanie dokumentacji dla budowy lub rozbudowy autostrady A4 na odcinku od Krzyżowej do Wrocławia oraz budowy drogi ekspresowej S5 z Sobótki do Bolkowa.
Efektem postępowań będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz programem funkcjonalno-użytkowym. Opracowanie podzielone zostało na dwa odrębne przetargi. Pierwsze postępowanie dotyczy opracowania dokumentacji dla 36-kilometrowego  odcinka autostrady A4 od węzła Krzyżowa do węzła Legnica Południe. W rezultacie wykonana dokumentacja dostarczyć ma analizy rozbudowy istniejącej trasy w istniejącym śladzie.
Drugie postępowanie swoim zasięgiem obejmuje blisko 80-kilometrowy odcinek autostrady A4 od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód / Stary Śleszów oraz 50 kilometrów drogi ekspresowej relacji Sobótka – Bolków. W tym przypadku analizie mają zostać poddane 3 warianty:
Wariant 1 kombinacja A4 i S5 - przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie autostrady A4 od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód oraz budowę nowej drogi ekspresowej S5. Wariant ten zakłada, że autostrada A4 będzie wyposażona w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym, a węzły i obiekty inżynierskie będą przebudowane. Droga ekspresowa S5 połączy się w tym wariancie z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków.
REKLAMA
Wariant 2 kombinacja A4 i S5 - przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Natomiast na odcinku od projektowanego węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów wariant ten przewiduje budowę autostrady A4 w nowym korytarzu. Autostrada A4 wyposażona będzie w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Natomiast droga ekspresowa S5 w tym wariancie połączy się z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 w węźle Olbrachtowice i z drogą ekspresową S3 w węźle Bolków.
Wariant 3 kombinacja A4 i S5 - przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie odcinka A4 od węzła Legnica Południe do projektowanego węzła Wichrów. Natomiast na odcinku od węzła Wichrów do węzła Stary Śleszów wariant ten przewiduje budowę autostrady A4 w nowym korytarzu. Autostrada A4 wyposażona będzie w dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Droga ekspresowa S5 w tym wariancie połączy się z projektowaną autostradą A4 w węźle Mirosławice oraz z S3 w węźle Bolków.

Najstarszy odcinek autostradowy w Polsce

Odcinek A4 z Wrocławia do Krzyżowej powstał w latach 30. XX wieku i jest najstarszym odcinkiem autostradowym w Polsce. Ok. 105-kilometrowy fragment trasy nie spełnia w całości warunków technicznych przewidzianych dla autostrad. Poza kilkoma krótkimi odcinkami nie posiada pasa awaryjnego. Brak mu również tzw. MOP-ów, czyli Miejsc Obsługi Podróżnych, a geometria węzłów w wielu przypadkach nie jest przystosowana do obecnego natężenia ruchu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA