Dino otworzyło 98 nowych sklepów. Stawia na fotowoltaikę

Orzech

Dino Polska podsumowuje działalność w pierwszym półroczu 2024 r. W I półroczu sieć polskich sklepów Dino uruchomiła 98 nowych marketów. Na koniec czerwca 2024 r. w Polsce funkcjonowały pod marką Dino 2504 sklepy.

Na koniec czerwca 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 987,4 tys. metrów kwadratowych i była o 10,4% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I pół. 2024 r. 696 mln zł i były o 22% wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6 mld zł.

Dino stawia na fotowoltaikę

Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną.

Na koniec czerwca 2024 r. posiadało je 2289 sklepów, co stanowiło 91% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy.

Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 91,8MW. Dino Polska uzyskała w I pół. 2024 r. 45,1 GWh energii ze słońca, o 33,8% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.