DK84 na odcinku Zagórz – Lesko zostanie rozbudowana. Otwarto oferty na prace przygotowawcze

Orzech

Szykuje się kolejna ważna inwestycja drogowa w województwie podkarpackim. Otwarto oferty w postępowaniu przetargowym na wykonanie prac przygotowawczych dla rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.

Droga krajowa nr 84 wymaga przebudowy ze względu na zwiększające się natężenie ruchu oraz znaczną jej degradację. Jednym z celów inwestycji jest zwiększenie nośności. Zakres prace obejmie także: poszerzenie jezdni, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe, budowę zatok postojowych.

Długość odcinka to ok. 4,9 km. Droga krajowa nr 84 stanowi bezpośredni szlak komunikacyjny do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku.

Cena najtańszej oferty, Pracowni Inżynierskiej Klotoida, wynosi – 6 206 543 zł. Pozostałe oferty wynoszą:

• Multiconsult Polska – 6 916 290 zł,

• Sweco Polska – 7 232 365 zł,

• Promost Consulting – 7 508 744 zł,

• konsorcjum firm MP i MPRB – 8 942 100 zł,

• Databout – 9 659 165 zł.

Zakres prac obejmuje:

wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatu sanockiego i leskiego w ciągu DK84. W ramach rozbudowy, nawierzchnia konstrukcji drogi zostanie dostosowana do przenoszenia większego obciążenia. Powstać mają też obiekty inżynierskie, zabezpieczone zostaną osuwiska, zbudowany dodatkowy pas do wyprzedzania na podjeździe oraz chodniki i zatoki postojowe.

Przyszły wykonawca będzie zobowiązany uwzględnić w opracowywanej dokumentacji co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84:

- wariant I: przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych),

- wariant II: w tym wariancie analizowana będzie możliwość poprowadzenia części drogi po nowym śladzie, tj. złagodzenie łuków i serpentyn, na odcinku o dł. ponad 3 km (od ok. 7+390 do km ok. 10+661).

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności na rozbudowywanym odcinku drogi.